Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
DIL101 | Genel İngilizce 1 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Temel günlük ifadeleri kullanabilme; kendilerini, ikinci ve üçüncü şahsı tanıtma; kişisel bilgilerle ilgili soru sorabilme ve bu tür sorulara cevap verebilme. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS101 | Mathematics for Data Science 1 | 2+2+0 | 5 | Zorunlu |
Giriş: Reel Sayılar ve Reel Doğru, Doğrular, Çemberler ve Paraboller, Fonksiyonlar ve Grafikleri, Belirli Fonksiyonlar, matematik modeller, Fonksiyon Kuralları, Öteleme Kuralları, Trigonometrik Fonk. Limit ve Süreklilik: Değişim Oranı ve Limit, Limit Bulma ve Limit Kuralları, Limit Tanımı, Tek Yönlü Limitler ve Sonsuzda Limit, Sonsuz Limit ve Dikey Asimptotlar, Süreklilik, Teğet ve Türev. Türev: Fonksiyon Olarak Türev, Türev Kuralları, Değişim Oranı Olarak Türev, Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Zincir Kuralı ve Parametrik Denklemler, Kapalı Türetme, Türev Uygulamaları: Fonksiyonların Ekstrem Değerleri, Ortalama Değer Teoremi, Monotonik Fonksiyonlar ve Birinci Mertebe Türev Testi, Konkavite ve Eğri Çizimi,Belirsizlik Durumları ve L’Hopital Kuralı İntegral: Sonlu Toplam ile Hesaplama, Sigma Notasyonu ve Sonlu Toplam Limiti, Belirli İntegral, Calculus Hesabın Temel Teoremi, Belirsiz İntegraller ve Değişken Dönüşümü, İki Eğri Arasında Kalan Alan Hesabı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS103 | Fundamentals of Business | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
Bu ders, öğrencileri iş dünyasıyla tanıştırmak ve işletmelerin değişen iş çevresinde nasıl faaliyette bulunduklarını göstermek için tasarlanmıştır. Ders, öğrencilere iş ortamı, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk, girişimcilik ve küresel işletme bağlamı hakkında bilgi verir ve yönetim, organizasyon, motivasyon, liderlik ve pazarlama konularında bir temel sağlar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS105 | Data and Computer Literacy | 2+2+0 | 6 | Zorunlu |
Bilgisayarın temel işlevleri ve donanımına, işletmelerde bilgisayarın etkin kullanımına, işletme süreçlerinin temel girdisi olan veri kavramının öğrenilmesine ve ofis programlarıyla verinin raporlanması, görselleştirilmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SEG001 | İstinyelilik Manifestosu 1 | 0+1+0 | 1 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
TRK101 | Türk Dili 1 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dilin toplumsal hayattaki önemi, dünya dilleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri, özellikleri; günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları; Türkçe yazım kuralları; etkin okuma ve dinleme; yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları; düşünsel düzen, paragraf ve anlatım biçimleri; resmî yazışmalar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
DIL102 | Genel İngilizce 2 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Bu derste, öğrencilerin günlük hayatta kişisel bilgileri, aile bilgileri, alışveriş, ikametgâh, iş bilgileri, yol sorma ve tarif etme, toplu taşıma araçları ile ilgili temel ifadeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS102 | Mathematics for Data Science 2 | 2+2+0 | 5 | Zorunlu |
Transandantal Fonksiyonlar(Ters Fonksiyonlar ve Türevleri, Doğal Logaritma, Üstel Fonksiyon), İntegrasyon teknikleri, genelleştirilmiş integraller, parametrik eğriler, kutupsal koordinantlar, kutupsal koordinantlarda integrasyon, sonsuz diziler, seriler ve kuvvet serileri. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS108 | Introduction to Management Information Systems | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
Bu ders, öğrencilerin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşimi ve yönetim bilgi sistemlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde teknolojik olarak yeniden yapılanan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmıştır. Dolayısıyla, bu ders, YBS'nin iş dünyasındaki rolünün ve iş ve kuruluşlar üzerindeki etkisinin anlaşılmasını sağlar. Söz konusu içerik yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişiklikler perspektifinden tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS110 | Data Structure and Algorithms | 3+2+0 | 6 | Zorunlu |
Ders, algoritmaların veri yapılarının tasarımına bağlı olduğu, bazı yapıların ve algoritmaların aynı görev için diğerlerinden nasıl daha verimli olduğu gibi algoritmaların tasarlanmasıyla ilgili temel fikirleri kapsar. Programlama için geçerli olacak verilerin depolanması, sıralanması ve aranması gibi temel görevler ele alınacaktır. Diziler, listeler, kuyruklar, yığınlar ve ağaçlar gibi bazı temel veri yapıları ele alınacak ve daha sonra bir dizi farklı arama ve sıralama algoritmasında kullanımlarını öğrenmek hedeflenmektedir |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS112 | Research Methodology and Scientific Writing | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
Bilgi, bilim, araştırma, araştırma problemi kavramları, bilimsel araştırmanın bileşenleri, araştırmada bilimsel yöntemler, literatür tarama, araştırma problemi tanımlanması, problemin çözümüne yönelik metodoloji oluşturma/seçme, bilimsel araştırmayı yürütme ve sunmada kullanılabilecek teknolojiler, bilimsel araştırmada etik |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SEG002 | İstinyelilik Manifestosu 2 | 0+1+0 | 1 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
TRK102 | Türk Dili 2 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım türleri, bilimsel araştırma yöntemleri, sözlü sunum türleri. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ATA101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Osmanlı İmparatorluğu´nun Dağılışı, Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Kurtuluş Savaşı; Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, TBMM´nin Kuruluşu, Cumhuriyetin İlanı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS203 | Web Based Programming | 2+2+0 | 5 | Zorunlu |
Internet Nasıl Çalışır, HTML5’e giriş, Temel HTML kodları, DOM Kavramı, CSS3’e giriş, Temel CSS3 komutları, CSS Grid Modeli, JavaScript’e Giriş, Temel JavaScript komutları, JavaScript ile DOM manipülasyonu, Asynchronous Kavramı, Bootstrap, Back-End Kavramı, Node.JS Kullanımı, Temel SQL komutları, Git-Github Kullanımı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS205 | Management and Organization in Digital World | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Bu ders Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar, Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi, Yönetimin Fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ve Yönetim Alanındaki Çağdaş yaklaşım, uygulama ve teknikleri kapsamaktadır. Tüm bu kavramlar dijital dönüşüm perspektifinden tartışılacak ve dönüşümün getirdiği yenilikler ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS207 | Database Management Systems | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
V eri türleri ve veritabanı kurgusunun anlaşılarak, veritabanı yönetim sisteminin tasarlanması. Standart SQL yapısı ve NoSQL yapısının tartışılarak, büyük verinin V’lerinin anlaşılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS209 | Data Science 1 | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
Veri, enformasyon, bilgi üçlüsü arasındaki ilişki, yapısal, yarı yapısal, yapısal olmayan veri, veri kaynakları, veri toplamada dikkat edilmesi gerekenler, evren, örneklem, dağılım kavramları ve veri seti üzerindeki etkileri, R dili ve detaylı kullanımı, temel istatistiksel kavramlar, güven aralıkları, korelasyonlar ve türleri, Ki-kare, t ve F dağılımları, hipotez testleri, Ki-kareye dayanan önemlilik testleri, basit ve çoklu regresyon, matematiksel arka planları ve R dilindeki uygulamaları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS211 | Logistics and Supply Chain Management in MIS | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin esasları, alt süreçler, performans yönetimi ve modeller, bir şirkette tedarik zinciri organizasyonunun oluşturulması, dijital dönüşümün tedarik zinciri yönetimine etkisi ve Lojistik süreçlerin tedarik zinciri ile ilişkisi ve etkin bir tedarik zinciri yönetiminin esasları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SEG003 | İstinyelilik Manifestosu 3 | 0+1+0 | 1 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923- 1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS202 | Operations Research 1 | 2+1+0 | 4 | Zorunlu |
Yöneylem araştırmasına ve lineer programlamaya (LP) giriş; grafiksel yöntem ve uygulamaları; grafiksel yöntem sonuçlarının yorumlanması; grafiksel duyarlılık analizi; simpleks metodu ve uygulamaları; simpleks sonuçlarının yorumlanması; simpleks duyarlılık analizi; LP problemlerinin çözümünde bilgisayar yazılımlarının kullanılması; dualite (çifteşlik); ulaştırma ve atama problemleri ve çözüm algoritmaları; network problemleri ve çözüm algoritmaları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS204 | Structural Programming | 2+2+0 | 5 | Zorunlu |
Temel problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Yapısal programlamanın temelleri, C ++ dili kullanılarak yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve programlama teknikleriyle birlikte açıklanmaktadır. Ders süresince öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını anlatabileceklerdir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS206 | Data Science 2 | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
Ön işleme kavramı, Eksik, Uç, Gürültülü Değerler, Ön İşlemede İstatistik Kullanımı, Eksik Değerlerin Tamamlanması, LDA, EDA, Özellik Seçim Metotları, Bir Veri Analiz Dilinde Uygulamaları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS208 | Professional Study 1 | 1+4+0 | 3 | Zorunlu |
YBS’de İstihdam, YBS’de Frelancer, YBS’de Start-up, trans disipliner yaklaşımın istihdamdaki etkisi, Ağ etkisi ve istihdam, iş başvuru ve network ortamları (Linkedin, Glassdoor, Upwork, Indeed vb), İnovasyon, Sürdürülebilirlik Etkileri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS210 | Information Systems Project Management | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Bu ders, lisans öğrencilerinin Proje Yönetim Enstitüsü (PMI-Project Mangement Institute) tarafından oluşturulan proje Yönetimi Esaslarını (PMBOK- Project Management Body of Knowledge) anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Ayrıca proje yönetim bilgi sistemlerinin kullanılması ve tanıtılması da ders içeriğine dahil edilmiştir. Ders, proje yöneticilerinin anlaması gereken kritik bilgi alanlarını kapsayan bir içeriğe sahiptir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS212 | Production Management | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Bu ders, üretim yönetimi, otomasyon ve bilgisayarla entegre üretim sistemlerinin temel kavramlarını içerir. Tüm bu konular dijital dönüşüm ve dijitalleşmenin getirdiği yenilikler perspektifinden ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
SEG004 | İstinyelilik Manifestosu 4 | 0+1+0 | 1 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS301 | Object Oriented Programming 1 | 2+3+0 | 5 | Zorunlu |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, teorik sınıf dersleri ve pratik laboratuvar deneyimleri yoluyla aşağıdakileri öğrenmiş olacaktır; i. Bir program oluşturmayla ilgili adımları belirleme ve tipik bir programın öğelerini anlama. ii. Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlama. iii. Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin doğasını ve işlevini anlama. iv. Kontrol yapıları kavramı. v. Döngü teknikleri kavramı. vi. Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları. vii. Fonksiyonların nasıl oluşturulduğunu ve uygulandığını açıklayabilme. viii. Kütüphane işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında bilgi sahibi olma. ix. Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazabilme. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS303 | Principles of Marketing Management | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Pazarlama süreci, pazarlama planı, pazarlama stratejileri, pazarlama bilgi sistemi, pazar araştırması ve türleri, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, ürün yaşam döngüsü, yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları, doğrudan pazarlama, tüketici davranışı, rekabet stratejileri, bütünleşik pazarlama iletişimi ve konumlandırması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS305 | Professional Study 2 | 1+5+0 | 4 | Zorunlu |
YBS’de İstihdam, YBS’de Frelancer, YBS’de Start-up, trans disipliner yaklaşımın istihdamdaki etkisi, Ağ etkisi ve istihdam, iş başvuru ve network ortamları (Linkedin, Glassdoor, Upwork, Indeed vb), İnovasyon, Sürdürülebilirlik Etkileri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS309 | Data Science 3 | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
Temel Python fonksiyonları, makine öğrenmesinde klasik algoritmalar, matematiksel altyapıları |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS315 | System Analysis and Design | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
Belirli bir geliştirme yönteminin kullanıldığı bir geliştirme projesinden sistem geliştirme ve tecrübe toplama ilkelerine, yöntem ve tekniklerine genel bakış. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS304 | Data Science 4 | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
Verinin bir işletme varlığı olarak rolünü belirlemek, öngörücü modellemenin ilkelerini anlamak, farklı veri bilimi yöntemlerinin işletme karar vermesini nasıl destekleyebileceğini anlamak, işletme problemlerini çözmek için temel veri analitik tekniklerini öğrenmek, büyük verilerin özelliklerini ve sınırlarını anlamak, kazanmak veri analitik araçlarını kullanma konusunda bazı deneyimler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS308 | Quantitative Decision Methods | 2+1+0 | 4 | Zorunlu |
Kursu tamamladıktan sonra öğrenci şunları yapabilmelidir: 1. Histogramları, dağılım diyagramlarını ve özet istatistikleri kullanarak bir dizi veriyi tanımlama. 2. Güven aralığı tahmini, hipotez testi ve regresyon analizini desteklemek için örnek verilerden istatistikleri hesaplayın. 3. Güven aralığı tahmini, hipotez testi ve regresyon analizinden elde edilen içgörülerin istatistiksel kesinliğini çıkarın. 4. Profesyonel elektronik tablo tasarımı ilkelerini kullanarak etkili karar verme durumları modelleri oluşturun. 5. Kantitatif analizin karar vermeyi iyileştirdiği çok çeşitli durumların yönetimi için karar verme modellerine en uygun çözümleri hesaplayın. 6. Optimallik ve risk için birden çok kriteri kullanarak elektronik tablo simülasyon modellerini ve sonuçları belirsiz kararları analiz edin. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS310 | Enterprise Resource Planning 1 | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS312 | Professional Study 3 | 1+10+0 | 5 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS401 | Professional Study 4 | 1+15+0 | 9 | Zorunlu |
Stratejik yönetim terimleri ve kavramları, stratejik yönetimin gelişimi, sosyal sorumluluk ve etik, dış ve iç çevre analizi, kurumsal analiz, şirket seçimi, işletme ve işletme stratejileri, stratejilerin uygulanması ve stratejilerin kontrolü . |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS407 | BA Degree Project 1 | 1+0+0 | 6 | Zorunlu |
Karar vericilerin işlerini ve müşterilerini daha iyi anlamak için kullandıkları araçları öğrenmek, bir veri ambarı ve bir modelleme deposuyla bağlantı kurmayı mümkün kılarken, karar vericilerin rekabet avantajı elde edebilecekleri yolları görmelerine yardımcı olmak için kullanıcıların veri ve modellerinden daha fazla faydalanmasına yardımcı olacak araçları anlamak. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS402 | MIS Work Place Practice | 1+20+0 | 19 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
MIS404 | BA Degree Project 2 | 1+0+0 | 6 | Zorunlu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
ITB310 | E Commerce | 3+0+0 | 5 |
Elektronik ticaretin teknoloji altyapısı, web tabanlı işletmelerin örnekleri; internet ekonomisi ve iş modelleri. internet güvenliği, elektronik ticaret; e ticaretinin sosyal, yasal, iş etiği ve kamu politikası boyutu; web tabanlı bir iş için bir iş planı oluşturma, sanal iş ortamında web tabanlı iş projesinin geliştirilmesi, geliştirilmesi ve uygulanması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS002 | Computational Methods and Tools | 2+1+0 | 5 |
Fortran, C, C ++, Matlab® ve Mathematica, program tasarımı, algoritma geliştirme ve doğrulama, farklı dillerin karşılaştırmalı avantaj ve dezavantajları. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS004 | Customer Relationship Management | 3+0+0 | 5 |
Müşteri ilişkileri geliştirmek ve yönetmek için temel hususlar, CRM programlarını geliştirmek ve uygulamak için yaygın olarak kullanılan araçlar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS008 | Human Computer Interaction | 3+0+0 | 5 |
İnsan kullanımı ve çevreleyen büyük olayların incelenmesi ile etkileşimli bilgi işlem sistemlerinin tasarımı, değerlendirilmesi ve uygulanması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS010 | Information Technology Strategies and Management | 3+0+0 | 5 |
Teknolojik inovasyonun kapsamı, kapsamı ve karmaşıklığı ile teknolojik değişimin yönetilmesi ile ilgili konular hakkında bir farkındalık geliştirmek, inovasyonu yönetmeye yönelik farklı yaklaşımları anlamak, bir kuruluştaki teknolojik inovasyonun önündeki itici güçleri ve engelleri açıkça belirlemek, teknolojik inovasyonu yönetmenin ne olduğunu anlamak . |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS012 | Introduction to Operating Systems | 3+0+0 | 5 |
İşletim sistemlerine giriş, bellek yönetimi, süreç yönetimi, eşzamanlı süreçler, kilitlenmeler, işlemci yönetimi, ı / o ve cihaz yönetimi, dosya yönetimi ve dosya sistemleri, dağıtık işletim sistemlerine giriş, dağıtık sistemlerde senkronizasyon, dağıtılmış dosya sistemleri, çağdaş bakış işletim sistemi teknolojisi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS014 | Object Oriented Programming 2 | 3+0+0 | 5 |
Bilgisayar sistemlerinin UML ile modellenmesinin temel prensiplerini anlamak, öğrencilerin proje ekibini çalışmasına olanak sağlayan teorik ve pratik hazırlık. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS015 | Process Mining | 3+0+0 | 5 |
Veri madenciliğine giriş, süreç modelleri ve süreç keşfi, süreç keşif teknikleri ve uygunluk kontrolü. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS016 | Social Media Analytics | 3+0+0 | 5 |
Sosyal medya, sosyal ağ siteleri, blog ve mikroblog kullanımı ve diğer çevrimiçi etkileşim ve içerik oluşturma biçimlerinin çoğalması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS020 | Financial Management | 3+0+0 | 5 |
Paranın zaman değeri, temel finansal analiz, risk ve getiri kavramları ve analizi, sermaye maliyeti, kurumsal finansman kararları ve sermaye yapısına giriş, sermaye bütçelemesi, yatırım ve finansman politikaları, finansal planlama ve tahminler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS021 | Digital Transformation | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS022 | Knowledge Management | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS023 | Communication Management | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS024 | Artificial Intelligence/Data Projects on Bussiness | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS025 | Current Topics in Management Information System | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS026 | Data, Artificial Intelligence and Ethics | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS027 | Deep Learning 1 | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS028 | Deep Learning 2 | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS029 | Data Visualization | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS030 | Big Data Technologies | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS031 | Big Data Storaging Technologies | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS032 | Data Security and Privacy | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS033 | Bussiness Intelligence | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS034 | Operations Research 2 | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS035 | Mathematical Modelling | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS036 | Bussiness Analysis and Design | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS037 | Financial Accounting in MIS | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS038 | Facility Management and Design | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS039 | Quality Management | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS042 | Cloud Computing | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS043 | Computer Network and Security | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS044 | Software Quality and Testing | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS045 | Cybersecurity and Cyber Attacks | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS046 | User Interface Design | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS047 | Visual Programming | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS048 | Auto Machine Learning | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS049 | Digital/Social Media Marketing | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS050 | IT Law | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS051 | Personal Data Protection Law | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS055 | Economy in MIS | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS056 | General Acounting | 3+0+0 | 5 |
Programlama dillerinin sözdizimsel ve anlamsal yapılarının temel kavramlarının, birkaç programlama dilinin karşılaştırmalı analizi yoluyla, ek olarak, birkaç programlama dilinin, yeni programlama dillerinin ve derleyicilerinin tasarlanması için gerekli genel kavramsal gramer konularının anlaşılmasıyla ilgili genel bir bilgisi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS057 | Blockhain | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS058 | Critical thinking | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS059 | Deep Fake and Its Applications | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS061 | Digital Leadership | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS062 | Digital Strategy and Governance | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS063 | Digitalization in HRM | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS064 | Digitalization of Communication | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS065 | Distributed Computing | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS066 | E-business Management | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS067 | Enterprise Resource Planning 2 | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS068 | Information Security | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS069 | Innovation and Technology Management | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS070 | Management of Risk and Quality | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS071 | Organizational Behavior in MIS | 3+0+ | 5 |
Bu ders, örgütsel davranış (OB) ve yönetimdeki temel kavram ve konulara bir giriş niteliğindedir. Kurs, OB'ye üç düzeyde odaklanır: bireysel, kişilerarası ve toplu. Karar verme, motivasyon ve kişiliği kapsayan bireysel düzeyde başlayacağız. Daha sonra güç, etki ve müzakereleri kapsayan kişilerarası düzeye döneceğiz. Son olarak, liderlik ve örgütsel bağlamı kapsayan kolektif düzeye geçeceğiz. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS072 | Econometrics in MIS | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS073 | MIS and Cyber Psychology | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS074 | Computer forensics | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MIS075 | Green Technology and Applications | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
MNG041 | Introduction Financial Accounting | 2+2+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL501 | Akademik İngilizce 1 | 4+0+0 | 5 |
Ders içeriği, öğrencilerin dört temel dil yeteneği olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmasını geliştirmeye yönelik aktivitelerden oluşmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL502 | Akademik İngilizce 2 | 4+0+0 | 5 |
Öğrenciler kendi alanları ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, bunlar hakkında akademik makale ve okuma parçaları okur, çözümler ve çeşitli kompozisyonlar yazarlar. Dönem içinde çeşitli projeler ve devler ile gelişimleri desteklenir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL503 | Akademik İngilizce 3 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL504 | Akademik İngilizce 4 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL505 | English for Academic Purposes 5 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL506 | English for Academic Purposes 6 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL507 | English for Academic Purposes 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL508 | English for Academic Purposes 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL509 | English for Academic Purposes 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL510 | English for Academic Purposes 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL511 | Mesleki İngilizce 1 | 4+0+0 | 5 |
Bölüme yönelik temel bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL512 | Mesleki İngilizce 2 | 4+0+0 | 5 |
Bölüme yönelik orta seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL513 | Mesleki İngilizce 3 | 4+0+0 | 5 |
Bölüme yönelik orta seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL514 | Mesleki İngilizce 4 | 4+0+0 | 5 |
Bölüme yönelik ileri seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL515 | Mesleki İngilizce 5 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL516 | Mesleki İngilizce 6 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL517 | English for Specific Purposes 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL518 | English for Specific Purposes 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL519 | English for Specific Purposes 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL520 | English for Specific Purposes 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL601 | Fransızca 1 | 4+0+0 | 5 |
Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Tanıdık kelimeleri ve basit cümleleri somut amaçlar için tanıyabilme ve kullanabilme. Konuşma Kendisini veya başkasını tanıtabilme. Ev, aile, çevre, vs. hakkında temel soruları sorabilir ve cevaplayabilme. Diğer kişi yavaş ve net bir şekilde konuştuğunda ve iletişim kurmaya yardımcı olmak için tekrar etmeye veya yeniden düzenlemeye hazır olduğunda temel bir şekilde iletişim kurabilme. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL602 | Fransızca 2 | 4+0+0 | 5 |
Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL603 | Fransızca 3 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL604 | Fransızca 4 | 4+0+0 | 5 |
Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Kitaptaki okuma parçaları tümceler arası bağlantıları ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi orta seviyede okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma, , özet yazma, yorumlama; kısa hikâye yazma. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL605 | Fransızca 5 | 4+0+0 | 5 |
Dilbilgisi ve Kelime Dil yapılarının ve kelimelerin metin ve bağlam düzeyinde kazandığı farklı anlamlar konusunda bilinçlendirme çalışmaları. Okuma Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. Yazma Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma, anlatma türleriyle metin üretme, özet yazma, yorumlama; kısa hikâye, inceleme yazısı (kitap ve/veya film üzerine) ve resmî/gayrı resmî mektup yazma. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL606 | Fransızca 6 | 4+0+0 | 5 |
Dilbilgisi ve Kelime Dil yapılarının ve kelimelerin metin ve bağlam düzeyinde kazandığı farklı anlamlar konusunda bilinçlendirme çalışmaları. Okuma Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi. Yazma Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma, anlatma türleriyle metin üretme, özet yazma, yorumlama; kısa hikâye, inceleme yazısı (kitap ve/veya film üzerine) ve resmî/gayrı resmî mektup yazma. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL607 | Fransızca 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL608 | Fransızca 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL609 | French 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL610 | French 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL611 | Rusça 1 | 4+0+0 | 5 |
Rusça temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan selamlaşma, kendini tanıtma, saati sorma, ürünlerin fiyatlarını sorma gibi kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL612 | Rusça 2 | 4+0+0 | 5 |
Rusça temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan günlük rutinlerden bahsetme, restoranda sipariş verme, hava durumu hakkında konuşma gibi konular hakkında ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da ikili konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL613 | Rusça 3 | 4+0+0 | 5 |
Rusça orta düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir kısa yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL614 | Rusça 4 | 4+0+0 | 5 |
Rusça orta seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadelerin yanında karşılaşacakları çeşitli sesli veya yazılı metin türlerini zorlanmadan okuyabilmelerini sağlayacak alıştırmalar yapılmakta ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL615 | Rusça 5 | 4+0+0 | 5 |
Rusça orta üstü seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmalarının yanında yazma ve konuşma çalışmaları da yapılmaktadır. Akademik ve mesleki alanlarda kullanılan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine yazma ve konuşma çalışmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL616 | Rusça 6 | 4+0+0 | 5 |
Rusça ileri seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma, yazma, konuşma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Özellikle akademik, edebi ve eleştirel metinler üzerinden yapılan aktiviteler ile çeşitli kaynaklardan toplanan bilgileri düzenli ve akıcı bir şekilde birleştirme ve raporlama, edebi eserleri anlayıp analiz yapabilme becerileri geliştirilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL617 | Russian 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL618 | Russian 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL619 | Russian 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL620 | Russian 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL621 | İspanyolca 1 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL622 | Spanish 2 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL623 | İspanyolca 3 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla alt orta seviyede etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL624 | İspanyolca 4 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL625 | İspanyolca 5 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL626 | İspanyolca 6 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL627 | Spanish 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL628 | Spanish 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL629 | Spanish 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL630 | Spanish 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL631 | Çince 1 | 4+0+0 | 5 |
Bu kurs, Çince'nin temel yapı taşlarına giriş niteliğindedir. Hiç ya da çok kısıtlı Çince bilgisi olan öğrenciler için uygundur. Dört dil becerisini geliştirmeye yönelik bir eğitim sunmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL632 | Çince 2 | 4+0+0 | 5 |
Dört dil becerisinde pratik sağlayan yazılı ve sözlü Çince'ye giriş dersidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL633 | Chinese 3 | 4+0+0 | 5 |
Temel seviye Çince bilgisi olan öğrenciler için orta seviye öncesi dersidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL634 | Chinese 4 | 4+0+0 | 5 |
Çince orta seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde kullanılan kalıp ifadelerin yanında karşılaşacakları çeşitli sesli veya yazılı metin türlerini zorlanmadan okuyabilmelerini sağlayacak alıştırmalar yapılmakta ve sınıfta bunlarla ilgili grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL635 | Çince 3 | 4+0+0 | 5 |
Öğrenciler Çince istek kipi, saat ve vakit, çoğu fiilli cümle ile amacını belirtme, seçmeli soru cümlesi, yardımcı kelimeler bilgi edinir ve benzer konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL636 | Çince 4 | 4+0+0 | 5 |
Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL637 | Chinese 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL638 | Chinese 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL639 | Chinese 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL640 | Chinese 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL641 | Arapça 1 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL642 | Arapça 2 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL643 | Arapça 3 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL644 | Arapça 4 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL645 | Arabic 5 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL646 | Arabic 6 | 4+0+0 | 5 |
Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL647 | Arabic 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL648 | Arabic 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL649 | Arabic 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL650 | Arabic 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL651 | Türkçe 1 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan selamlaşma, kendini tanıtma, saati sorma, ürünlerin fiyatlarını sorma gibi kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL652 | Türkçe 2 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan restoranda sipariş verme, hava durumu hakkında konuşma gibi konular hakkında ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da ikili konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL653 | Türkçe 3 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe orta düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir kısa yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL654 | Türkçe 4 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe orta düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir kısa yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL655 | Turkish 5 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe ileri düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL656 | Turkish 6 | 4+0+0 | 5 |
Türkçe ileri düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL657 | Turkish 7 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL658 | Turkish 8 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL659 | Turkish 9 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL660 | Turkish 10 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL661 | Italianca 1 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL662 | Italianca 2 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL671 | Almanca 1 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL672 | Almanca 2 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL673 | Almanca 3 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
DIL674 | Almanca 4 | 4+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI004 | Business and Society | 3+0+0 | 5 |
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar, İşletme Modelinin İncelenmesi, Amaçlar Hiyerarşisinin İncelenmesi, Küreselleşmenin işletmeler üzerindeki etkisi, Çevre Faktörü Olarak Teknoloji, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı ve sosyal Sorumluluk Sahibi Yönetim Anlayışı, İşletmecilikte Etik Kavramı ve Konuya İlişkin İkilemler, İşletmelerde İmaj, İşletmecilikte Sürdürülebilir Kalkınma, Çevre Faktörü Olarak Hissedarlar ve Kurumsal Yönetişim, Çevre Faktörü Olarak Medya, İşletmecilikte Ekolojik Yaklaşımlar, İşletmecilikte İtibar, İşletmecilik ve 21. Yüzyıl |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI013 | Internet Radio Broadcasting | 3+0+0 | 5 |
İnternetten yayın yapan bir radyo nasıl kurulur? Yayın formatları nasıl belirlenir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI014 | Introduction to New Media | 3+0+0 | 5 |
Bu ders, hızla gelişen yeni medya teknolojilerine kapsamlı bir yaklaşım sunar. Yeni medyayı, yeni katılımcı kültür biçimleri, bilgi ve eğlence kaynakları, sosyal katılım platformları, sanatsal medya araçları ve devlet araçları bağlamında kavramsallaştırır ve bu süreçte yeni medya teknolojisinin kültür ve toplumu dönüştürmedeki etkisini araştırır. Konular arasında sosyal medya, dijital oyun, dijital medya sanatı, dijital ve vatandaş gazeteciliği, televizyon ve sinemanın dijital dönüşümü ve dijital çağda sosyal kontrol ve benzeri konular yer almaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI015 | Introduction to Sociology | 3+0+0 | 5 |
Sosyoloji insan toplumu ve toplumsal yaşantının sistematik incelemesi olarak tanımlanabilir. bu ders öğrencilerin; insan davranışları nasıl şekillenir? toplumsal çatışma ve işbirliğinin temelleri nedir? insanların düşünce tarzını, hissiyatlarını ve düşünce yapılarını ve davranışlarını etkileyen toplumsal süreçler nedir? insanlar karşılaştıkları toplumsal dayatmaları nasıl şekillendirirler? sorularına yanıt arayarak sosyolojik anlamlandırma yapmalarını sağlayacaktır. Bu ders dahilinde öğrenciler temel sosyoloji kuramlarını öğreneceklerdir (yapısal işlevselcilik, sosyal çatışma, sembolik etkileşimcilik ve feminizm). |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI024 | Music Appreciation | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI028 | Public Speaking | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI035 | Heuristic Optimization | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI046 | Introduction to Business | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI049 | Sustainable Development | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI051 | Introduction to International Relations | 3+0+0 | 5 |
Uluslararası İlişkilerin temel aktör, sorunsal ve kuramları incelenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI053 | Sociology of Youth | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI055 | Introduction to Ancient and Medieval Philosophy | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI058 | Sustainability Challenges of Water Resources | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI062 | Economic Development in Africa | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI063 | Introduction to Internatıional Relations | 3+0+ | 5 |
Uluslararası İlişkilerin temel aktör, sorunsal ve kuramları incelenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI070 | Academic Translation | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI071 | Introduction to Modern Philosophy | 3+0+ | 5 |
Tarihsel süreç içindeki felsefi akımlar, 19. ve 20. yüzyıldaki önemli sosyo-felsefik eserler ve kavramlar, metafizik, modern felsefi görüşler, modern filozoflar, etik, politika, zaman ve kimlik, adalet. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI072 | Sociology of Inequality | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI074 | Computer Algebra Programming with Sage | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI075 | Philosophy of Mathematics | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI078 | Introduction to Philosophy | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI081 | Approaches to English Language Teaching | 3+0+ | 5 |
Dil öğrenmenin tanımı, genel öğrenme teorileri, dil öğrenme teorileri, nörolinguistik, sosyolinguistik, psikolinguistik. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI082 | Linguistic Approach to Translation | 3+0+ | 5 |
İngilizce'den Türkçe'ye çeviri konusunda dilbilimsel açıdan teorik temellerin ve pratik çalışmaların tanıtılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI083 | Research Methods in English Literature | 3+0+ | 5 |
Araştırmanın tanımı, araştırma yöntemleri, araştırma sorusu, hipotez kurma, veri toplama ve veri analizi, verileri değerlendirme, yorumlama ve raporlama, örnek tezler, kaynak tarama yöntemleri, örnek araştırma yapma. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI084 | Teaching English Language Skills | 3+0+ | 5 |
Yabancı dil becerileri, yabancı dil alt becerileri, dil becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar, dil becerilerinin öğretim yöntemleri, dil öğretimi ders planı hazırlama. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI087 | Artistic Anatomy | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI098 | Current Issues in Science and Technology | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI104 | Human Rights Mechanisms | 3+0+ | 5 |
Temel insan hakları felsefesi, ilkeleri, araçları ve kurumları, alandaki güncel konulara ve tartışmalara genel bakış, hem ulusal hem de uluslararası uygulamalara sahip uluslararası insan hakları hukukunun çeşitli karmaşık yapılarının boyutu, bu alandaki temel gelişmeler ve belgeler, bölgesel ve küresel örgütlerin AİHM ve Türkiye ile ilgili konulardaki kararlarına özel olarak odaklanan mekanizmaları. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI105 | Network Effect on Digital World | 3+0+ | 5 |
Dijital dünyada stratejik bir varlık olarak topluluklar, toplulukların ağ etkisini, stratejileri ve dijital dünyada ağ odaklı organizasyonlar tasarlama yolunu inşası |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI106 | Global Business Trends | 3+0+ | 5 |
Geçmişten günümüze küresel iş trendleri, iş dünyasının geçmişi, tarihçesi, endüstri devrimleri, endüstri 4.0, dijitalleşme ve yeni yüzyılda yeni iş modelleri ve eğilimleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI111 | Art and Culture | 3+0+ | 5 |
Bu ders, her bölümden öğrenciye açık, haftalık bir seçmeli derstir. Sanatsal ve kültürel üretimleri anlaşılması için temel bağlam, kavram ve kurumsal yapıları tanıtır. Sanatsal ve kültürel ürünler nasıl üretilir, anlamlandırılır ve izleyicilere sunulur? Sanat ve kültür arasındaki ilişki nedir ve sanatı diğer kültürel üretimlerden ayrı bir kategori olarak nasıl düşünebiliriz? Ders sırasında, kültürel üretimler arasındaki ayrımları belirleyen ve bu üretimleri koruyan, tarihselleştiren ve onlara değer atfeden başlıca kurumlar olarak müzelere özel bir vurgu yapılır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI113 | Political Communication and Propaganda | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI124 | Fundamentals of Laser Technologies | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI128 | Holistic Approach in Science | 2+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI129 | Basic Skills in Gastronomy | 1+4+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI130 | Occupational Health and Social Security | 3+0+ | 5 |
İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Kavramları, Risk Etmenleri ve Çeşitleri, Ortam Gözetimi, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Nedenleri, Önleyici Tedbirler ve İş Güvenliği Kültürü |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI131 | Human as a Metaorganism and Microbiota Engineering | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI133 | Cosmetics from Past to Present | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI134 | Clinical Studies on Medicinal Plants | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI135 | Medicinal Plant Monographs | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI136 | Self Care at Our Living Area | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI141 | Basic Knowledge in Gastronomy | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI143 | Digital Communication and Culture | 3+0+0 | 5 |
Bu ders, dijital iletişim teknolojileri tarafından şekillendirilen çağdaş kültürel olayları araştırır. Dijital beşeri bilimler, hafıza çalışmaları, izleyici çalışmaları, oyun çalışmaları, maddi kültür ve insan sonrası çalışmalar üzerine çizim yapan bu ders, kamu hafızasının, topluluğun, alt kültürün, kimliğin, öznelliğin ve temsilciliğin oluşumunu analiz eder. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI149 | Media and Society | 3+0+0 | 5 |
Bu ders kitle medyasının gelişimini, etkilerini ve fonksiyonlarını işleyecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI150 | Nuclear Power Plants | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI151 | Introduction to Serious Gaming | 3+0+0 | 5 |
The definition of serious gaming. Basics of serious gaming concepts. The integration of applicable mixed reality tools to the serious gaming. The applications of serious gaming and virtual training in engineering, healthcare, government, political, religious, art and other related areas. Effective training parameters, epistemological concepts in learning, learning theories, implementation of digital tools to learning, development of serious games, introduction to Unity Game Engine. The tools existed in mixed reality as virtual environment, virtual reality, augmented reality and augmented virtuality. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI152 | Introduction to Optimization | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI159 | Healthy Life and Physical Activity | 3+0+0 | 5 |
Bu ders sağlığın tanımı ve temel sağlık bilgileri, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor, fiziksel uygunluk, egzersiz eğitimi prensipleri, farklı egzersiz tipleri, farklı yaş grupları için egzersiz reçetelendirme, egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları, beslenme ve teknolojinin sağlık üzerine etkileri gibi konuları içermektedir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI170 | Politics and Society İn Contemporary Turkey | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI174 | Digital Game Design | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI182 | Introduction to Pastry | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI186 | Film Culture | 3+0+ | 5 |
Bu ders, toplumu ve kültürü yansıtma, eleştirme, yeniden şekillendirme ve etkileme becerisine sahip farklı bir sanat formu olarak filme giriş niteliğinde bir inceleme sağlar. Derste, film anlatı formülasyonu ve filmin ana biçimsel öğeleri: mizansen, sinematografi, kurgu ve ses tasarımı tartışılır. Bunun yanı sıra, filmi toplumun ve kültürün çeşitli yönleriyle (şiddet, ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsellik vb.) ilişkisi içinde çeşitli türler üzerinden eleştirel olarak inceleme ve analiz etme terminolojisi de tartışılmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI187 | Visual Thinking | 3+0+ | 5 |
Bu ders, görüntülerin bizim gördüğümüz yolla ve bizim görüşümüze karşı çalışmak üzere nasıl inşa edildiğini görmeyle ilgili bir derstir. Görüntü oluşturma yoluyla (hareketsiz veya hareketli) kişisel sanatsal vizyonunu başkalarıyla paylaşmak isteyenler için özel olarak tasarlanmıştır, ancak yaratıcılığı genişletmeye ilgi duyan herkese (özellikle şairler, yazarlar, görsel sanatçılar ve tiyatro sanatçıları) fayda sağlayabilir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI188 | Building Managerial Skills | 3+0+ | 5 |
Bu ders temel yönetim kavramlarını / hedeflere göre yönetimi, yönetici kişiliğin gelişimini, karar verme ve problem çözme yoluyla yönetim becerilerinin geliştirilmesini, takım oluşturma ve yönetimi, liderlik ve motivasyon, zaman yönetimi ve çatışma yönetimini kapsar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI192 | Introduction to Business Functions | 3+0+ | 5 |
Bu ders, öğrencileri iş dünyasıyla tanıştırmak ve işletmelerin değişen iş çevresinde nasıl faaliyette bulunduklarını göstermek için tasarlanmıştır. Ders, öğrencilere iş ortamı, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk, girişimcilik ve küresel işletme bağlamı hakkında bilgi verir ve yönetim, organizasyon, motivasyon, liderlik ve pazarlama konularında bir temel sağlar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI193 | International Business Environment | 3+0+ | 5 |
Ulaşım, üretim, iletişim ve teknolojideki yenilikler ve gelişmeler, gerçek anlamda küresel bir ekonomiye sebep olmaktadır. Dünya çapındaki pazarın gelişmesiyle birlikte, iş insanlarının bazen denizaşırı ve sınır ötesi iş yapmanın ince farkları anlamasına duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uluslararası girişimlerde bulunacak ve uluslararası girişimlerden etkilenecek gelecekteki yöneticiler için tasarlanan bu ders, uluslararası iş çevresinin temel alanlarını kapsar. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI195 | Introduction to Biomedical Engineering | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI203 | Design Thinking | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI206 | Game Analytics | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI207 | Entrepreneurship | 3+0+0 | 5 |
Girişimci düşünce, sadece yeni kurulan şirketler için değil, aynı zamanda şirket içi atılımlar için de giderek daha önemli hale geliyor. Öte yandan, Türkiye'nin ve dünyanın öncelikleri, bu girişimci fikirleri etkilemekte ve fırsatlar ve tehditler sunmaktadır. Bu yaklaşımla girişimcilik, değişim ve dünyadaki öncelikli konular öğrencilere ileri düzeyde anlatılacaktır. Temelde tüm girişimcilik tartışmaları iş dünyasına odaklansa da farklı vaka sunumları ile genel bir anlayış aktarmayı amaçlamaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI214 | Reading Images | 3+0+0 | 5 |
Kitle iletişim araçlarındaki görüntüler nasıl üretilir, bu görüntüleri nasıl algılar ve yorumlarız? |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI219 | Alternative and renewable energy | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI236 | Critical Thinking | 3+0+0 | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI237 | Problems in Philosophy, | 3+0+0 | 5 |
Bu ders, felsefi düşüncenin genel doğasını tarihsel-tematik bir perspektiften ele alacak ve felsefenin temel sorularıyla ilgili teorileri inceleyecektir. Ders dört bölümden oluşmaktadır. Felsefenin doğası ve sorunları üzerine kısa bir tartışmadan sonra, ilk bölüm Antik Felsefenin başlıca etik teorilerini inceleyecektir. İkinci bölüm, Modern Felsefenin zihin/beden sorununa iki farklı yaklaşımını inceleyecektir. Üçüncü bölüm, özgür irade sorunuyla ilgili üç farklı teze odaklanacaktır. Son olarak, son bölüm “tarihsel ilerleme” fikrine üç farklı felsefi yaklaşımı tartışacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI238 | From Literature to Film | 3+0+0 | 5 |
Sinema ve edebiyat, yazıdan görsele aktarım, metinlerarasılık, film okuma, görsel anlatı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI239 | Culture and History of Civilization | 3+0+0 | 5 |
İnsanın yerleşik hayata geçmesinden coğrafi keşiflere kadar olan dönemdeki uygarlıklar, kültürel etkileşimleri içeren Dünya tarihi ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi edinme, önemli tarihi olaylar ve uygarlıklar, kültürler arası etkileşimlerin Dünya tarihini şekillendirmesi, farklı dönem ve coğrafyalardaki uygarlıkların bıraktığı ortak kültürel miras, edebiyat, sanat, politik görüş, bilim ve din. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI240 | Neck and Back Health | 3+0+ | 5 |
Farklı yaş, cinsiyet, koşullar, meslek ve ağırlıkta boyun ve sırt sağlığının önlenmesi ve sürdürülmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI241 | Assistive Technology | 3+0+ | 5 |
Sistemik hastalıklar, kazalar, ameliyat sonrası veya doğuştan gelişen nedenlerle fiziksel engeli olan kişilerin günlük yaşam, mesleki ve sosyal aktivitelerini gerçekleştirebilmeleri için tasarlanan teknolojik yardımcı cihazların tanıtılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI242 | Basic Issues in Sociology | 3+0+ | 5 |
Bu ders sosyolojide temel soruların güncel araştırma ve literatüre ve temel sosyolojik kuramlara dayanarak keşfedilmesini içerir. Toplumsal yapılar/kurumlar, kültür ve ,insan deneyimleri arasındaki bağları inceler. Öğrenciler sosyolojideki temel sorular etrafındaki ana tartışmaşları takip etmeyi ve eleştirel sosyolojik bakış açısından popüler söylemleri değerlendirmeyi öğrenirler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI243 | History of Economics | 3+0+ | 5 |
Ders iktisat ve iktisat tarihine ilişkin bazı kavramlar ve tanımlarla başlar. Antik uygarlıkların, Orta Çağ ve kapitalizm öncesi dünyanın ekonomik anlayışlarının işlenmesiyle devam eder. Sanayi devriminin şafağında modern ekonominin ortaya çıkışı analiz edilir. Sanayi devrimi ile birlikte, birçok yeni kurumuyla modern ekonomi tanıtılır ve 21. yüzyıla kadar modern uygarlıklar ile modern dünya ekonomisi işlenir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI244 | Introduction to MATLAB | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI245 | Economics of Technology & Innovation | 3+0+ | 5 |
Teknik değişim dalgalarında icatlar ve yenilikler, teknik ve teknolojik değişim üzerine Schumpeter teorileri, firma davranışına ilişkin modern inovasyon teorileri. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI247 | Family Business and SMEs | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI248 | Paradox | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI249 | Freewill | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI250 | Love in Film | 3+0+ | 5 |
Sinema ve edebiyat, yazıdan görsele aktarım, metinlerarasılık, film okuma, görsel anlatı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI251 | Television and Everyday Life | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI252 | Business Ethics | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI256 | A Survey of World Literature | 3+0+ | 5 |
İngiliz edebiyatının teorik ve içerik olarak temelini oluşturan Batı edebiyatının temel eserlerini okumak, analiz etmek. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI257 | Health Assessment | 3+0+ | 5 |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
UNI258 | Mother and Child Health | 3+0+ | 5 |