Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6101 | KLİNİK KARAR VERME | 2+0+0 | 3 | Zorunlu |
Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu, Kanıta dayalı uygulama, Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi, Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması, Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi, Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6102 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6103 | KLİNİK PROJE GELİŞTİRME | 2+0+0 | 3 | Zorunlu |
Klinik proje geliştirme |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6104 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6201 | KLİNİK PROJE UYGULAMA | 4+3+0 | 6 | Zorunlu |
Vakayla ilgili hazırlık, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımlarının kanıta dayalı verilere dayanarak belirlenmesi ve derste tartışılması, araştırma planlanması ve araştırmanın yapılarak bilimsel bir toplantıda sunulacak şekilde hazırlanması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6202 | SEMİNER | 1+0+0 | 10 | Zorunlu |
Tez ya da çalışma ile ilgili literatür taranmasının sunulması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6203 | YETERLİK SINAVI HAZIRLIK DERSİ | 4+0+0 | 20 | Zorunlu |
Ders, öğrencilerin yeterlilik sınavına kendi kendine hazırlanmaları için almaları gereken bir bağımsız çalışma dersidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6301 | TEZ ÇALIŞMASI I | 5+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6302 | TEZ ÇALIŞMASI II | 5+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6401 | TEZ ÇALIŞMASI III | 5+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS | Zorunlu/Seçmeli |
FZY6402 | TEZ ÇALIŞMASI IV | 5+0+0 | 30 | Zorunlu |
Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konuların tartışılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6001 | KALİTATİF ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0+0 | 8 |
Nitel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri; ayrıntılı gözlem, görüşme, video teyp verisi, araştırma desenleri, nitel araştırmalarda analiz; bilgisayar destekli nitel veri analizi, nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6002 | KOGNİTİF FONKSİYONLAR VE EGZERSİZ | 3+0+0 | 8 |
Kognitif fonksiyonlar, bozukluklar ve egzersizin etkileri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6003 | FİZYOTERAPİDE MOTOR ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | 3+0+0 | 8 |
Motor öğrenme ve fonksiyon, motor fonksiyon disfonksiyonu |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6004 | Nörobilim Ve Fizyoterapi | 3+0+0 | 8 |
Nöroanatomi, sinirbilim ve araştırma yöntemleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6005 | BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI UYGULAMALARIN FİZYOTERAPİDE KULLANIMI | 3+0+0 | 8 |
Bilişsel davranışçı terapinin kökeni ve tarihsel gelişimi, Bilişsel davranışçı yaklaşımları tedavi planına dahil etme, Biliş ve davranış arasındaki biyomedikal bağlantılar, Kronik ağrı, Bilişsel davranışçı ilkeleri kullanarak fibromiyalji yönetimi, Kronik yorgunluk sendromu, Kronik yorgunluk sendromu yönetimi, Egzersiz uyumu, Egzersiz uyumunu artırıcı bilişsel-davranışsal stratejiler, Farklı hastalık gruplarında bilişsel- davranışçı yaklaşımlar hakkındaki kanıtların incelenmesi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6006 | İleri Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Değerlendirme Yöntemleri | 3+0+0 | 8 |
Hasta hikayesi, eşlik eden sorunlar, risk faktörleri ve kardiyovasküler sistem değerlendirmesi, klinik laboratuar bulguları, elektrokardiyogram, vital bulgular ve monitorizasyon Kardiyopulmoner egzersiz testleri ve yorumlanması. Solunum problemi olan hastaların belirti ve bulgularının değerlendirilmesi, göğüs değerlendirmesi, klinik laboratuar bulgularının değerlendirilmesi, dinamik ve statik solunum fonksiyon testleri ve arteryel kan gazlarının yorumlanması. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6007 | İLERİ KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON UYGULAMALAR | 3+0+0 | 8 |
Kardiyovasküler ve pulmoner sistem hastalıkları, toraks cerrahisi ve yoğun bakımda fizyoterapi uygulamaları, hastalıklara özgü klinik karar verme süreci, literatür analizi ve tartışma |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6008 | KORONER RİSK FAKTÖRLERİ | 3+0+0 | 8 |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında güncel koroner risk faktörlerinin araştırılması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6009 | SİGARA BIRAKTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0+0 | 8 |
Bağımlılık çeşitleri ve sigara bağımlılığı, bağımlı bireylerle iletişim, sigara bıraktırma yöntemleri; destekleyici, farmakolojik yaklaşımlar, egzersiz ve spor, çocuk ve gençlerde sigaraya başlamayı önleme ve bıraktırma. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6010 | PALYATİF BAKIMDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | 3+0+0 | 8 |
Palyatif bakımın temel kavram ve ilkeleri, Türkiye ve Dünyada palyatif bakım, palyatif bakımda fizyoterapi ve fizyoterapistin rolü, palyatif bakımda semptom yönetimi, yas dönemiyle baş etme yöntemleri, erişkin ve pediatrik hastada palyatif bakım. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6011 | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 3+0+0 | 8 |
Egzersiz fizyolojisinde güncel yaklaşımların tanımlanması ve tedavi planlaması yapılabilmesini içerir |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6012 | KRONİK HASTALIKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE EGZERSİZ | 3+0+0 | 8 |
Fiziksel aktivite tanımı ve önemi. Farklı kronik hastalıklarda fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri ve bu hastalıklarda fiziksel aktiviteyi artırıcı yöntemler, olgu örnekleri üzerinden tartışma |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6013 | ONKOLOJİK REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Onkolojik rehabilitasyona ihtiyaç duyan hastalarda değerlendirme yöntemleri, yaşam destek ekipmanlarının klinik izlem ve değerlendirmede kullanımı, mekanik ventilasyon, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, klinik karar verme. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6014 | Ortopedik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar-Üst Çeyrek | 3+0+0 | 8 |
Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı egzersiz programı oluşturabilme, geliştirebilme ve uygulayabilmeyi içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6015 | ORTOPEDİK REHABİLİTASYONDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR-ALT ÇEYREK | 3+0+0 | 8 |
Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı egzersiz programı oluşturabilme, geliştirebilme ve uygulayabilmeyi içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6016 | SPOR YARALANMALARINDA HEDEFE YÖNELİK EGZERSİZ SEÇİMİ | 3+0+0 | 8 |
Spor yaralanmalarının nedenleri ve sporda fizyoterapi alanında bilimsel gelişmeleri öğrenebilmek için litaratür araştırması yapılmasını kapsamaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6017 | SPORCULARDA İLERİ PERFORMANS ANALİZİ | 3+0+0 | 8 |
Sporcularda performans analizinden elde edilen verileri yorumlama ve kararlar verme. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6018 | Engelli Sporcularda Değerlendirme | 3+0+0 | 8 |
Engelli sporcuların değerlendirilmesi ve değerlendirirken kullanılan testler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6019 | TRANSPLANTASYONDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Bu dersi tamamlayan öğrenci, doku ve organ bağışı ve doku ve organ nakli ile ilgili yasa ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Organ yetmezliği ve organ transplantasyonunda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir. Organ bağışı hakkındaki yasa ve yönetmelikleri öğrenir, Organ nakli ile ilgili yasa ve yönetmelikleri öğrenir. Organ yetmezliğinde fizyoterapi-rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir. Organ transplantasyonunda fizyoterapi-rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir ve güncel literatüre hakim olur. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6020 | YUTMA REHABİLİTASYONU- TEORİKTEN KLİNİĞE | 3+0+0 | 8 |
Yutma fonksiyonu, yutma bozukluklarının değerlendirilmesi, yutma bozuklukları için tedavi yöntemleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6021 | FİZİKSEL UYGUNLUK TESTLERİ-TEORİKTEN KLİNİĞE | 3+0+0 | 8 |
Sağlıklı kişiler ve hastalarda fiziksel aktivite ve fonksiyonel egzersiz kapasitesinin belirlenmesinde kullanılan fiziksel uygunluk testleri. Test sonuçlarını değerlendirmek ve yorumlamak. Sporcuda performans değerlendirmek için hangi testlerin kullanılacağını belirlemek. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6022 | SAĞLIKLI YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | 3+0+0 | 8 |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve egzersiz uygulamaları, fiziksel aktivite programları, yaşlılıkta çevresel düzenlemeler ve sağlık politikaları, gelişimsel yetersizliği olan yaşlılar, yaşlanma ve yaşam kalitesi, |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6023 | ORTOPEDİK PROBLEMLERDE PROPRİOSEPTİF EĞİTİM | 3+0+0 | 8 |
Ortopedik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının proprioseptif eğitimi kazandırmaktadır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6024 | EGZERSİZ VE MİKROBİYATA | 3+0+0 | 8 |
Bağırsak mikrobiyotası; mikrobiyotanın çeşitli çevresel koşullar (beslenme, egzersiz, stres, doğum şekli, vb.)ile ilişkisi, mikrobiyota çeşitliliği; metabolik, immün sistem ve bağışıklık sistemini ilişkileri; Mikrobiyota, akut ve kronik egzersiz, dayanıklılık egzersizleri, aerobik egzersiz; mikrobiyota ve egzersiz performansı, mikrobiyata ve sporcu ilişkileri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6025 | GENETİK VE EGZERSİZ | 3+0+0 | 8 |
Temel genetik bilimi ve insan genetiği, genetik ve genomik testler, mutasyonlar ve kalıtsal hastalıklar, genetik hastalıklarda egzersiz, Sporcu, spor performansı ve yaralanmalarının genetik ile ilişkisi. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6026 | KÖK HÜCRE TEDAVİSİ VE FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamaları, kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, kök hücre tedavilerinin geleceği |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6027 | BARİATRİK CERRAHİ VE OBEZİTEDE FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Obezite, obezitenin değerlendirilmesi, çocuk ve adolesanlarda obezite, obeziteye tedavi yaklaşımları; tıbbi beslenme tedavisi, egzersiz tedavisi, bilişsel davranışçı tedavi, farmakolojik tedavi, cerrahi tedavi, bariyatrik cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon, obezite merkezleri. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6028 | FİZYOTERAPİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI | 3+0+0 | 8 |
Yapay zeka konularını anlamak, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarındaki yenilikleri kanıta dayalı olarak irdelemek, Türkiye’de yapay zeka ve var olan imkanları araştırmak ve projeler planlamaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6029 | PELVİK TABAN REHABİLİTASYONU | 3+0+0 | 8 |
Pelvik taban yapı ve fonksiyonu; değerlendirmesi; üriner inkontinans ve fizyoterapi; pelvik organ prolapsusu ve fizyoterapi; fekal inkontinans ve fizyoterapi; seksüel disfonksiyon ve fizyoterapi; ürojinekolojik cerrahi ve fizyoterapi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6030 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM PROBLEMLERİNDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Gastrointestinal problemlere yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri, huzursuz barsak sendromu, konstipasyon ve fekal inkontinansta ve gastrointestinal cerrahiler öncesi ve sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6031 | ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | 3+0+0 | 8 |
Bu ders kapsamında farklı romatizmal hastalıklar açısından fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren problemler ve bunların değerlendirilmesi ve çözümünde kullanılabilecek yöntemler tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6032 | Fonksiyonel Rehabilitasyon | 3+0+0 | 8 |
Fonksiyonel rehabilitasyonun tanımlanması, fazların içeriklerinin kavranması Fonksiyonel rehabilitasyon içine yer alan çeviklik, hız,nöromuskuler kontrolü artıran aktivitelerin tanımlanması ve kavranması Reaktif nöromuskuler eğitimin kavranması Proprioseptif eğitiminin yeni bir yaralanmayı önlemede kullanılan kas refleks stabilizasyonunu başlatan eklem pozisyonu farkındalığını artırmadaki rolünün kavranması Fonksiyonel testlerin seçiminin kavranması ve uygulama sonuçlarının tanımlanması Spora dönüş için karar vermenin tanımlanması |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6033 | GÜNCEL MANUEL TERAPİ DEĞERLENDİRME VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ | 3+0+0 | 8 |
Manipülasyon ve diğer manuel tekniklerinin genel prensipleri konusundaki bilgileri ve konuda iyi kanıt düzeyine sahip araştırmaları belirler ve sonuçları ortopedik rehabilitasyon alanına aktarır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6034 | GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ | 3+0+0 | 8 |
Bu ders fizyoterapi ile ilgili hastalıkların tanılanması sırasında kullanılan görüntüleme yöntemleri incelenecektir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6035 | TELEREHABİLİTASYON UYGULAMALARI- TEORİKTEN KLİNİĞE | 3+0+0 | 8 |
Telerehabilitasyon, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarında telerehabilitasyon yenilikleri, Türkiye’de telerehabilitasyonun yeri, telerehabilitasyonda var olan imkanlar, |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6036 | Öğretimde Planlama Ve Ölçme-Değerlendirme | 3+0+0 | 8 |
Öğretim ilkeleri, temel kavramlar ve program geliştirme süreci, program geliştirme model ve yaklaşımları, eğitim programı öğeleri, hedef ve hedef belirleme süreci ve içerik, eğitim durumları ve değerlendirme, öğretim modelleri ve stratejiler, yöntem ve teknikler, öğretim araç-gereç ve materyalleri, öğretimi planlama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme ve değerlendirme çeşitleri, temel istatistiksel bilgiler, eğitimde kullanılan sınavlar ve alternatif ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri konuları üzerinde çalışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6037 | AYAK-AYAK BİLEĞİ PROBLEMLERİNDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Ayak ve ayak bileği yaralanmalarında ortapedik rehabilitasyonunda farklı problemler için kullanılan değerlendirme yöntemleri ve bunların fizyoterapi ve rehabilitasyonları ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra, konularla ilgili literatür tarama çalışmaları ve değerlendirme ve rehabilitasyondaki yeni görüşler incelenecektir |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6038 | EL-EL BİLEĞİ PROBLEMLERİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | 3+0+0 | 8 |
El-el bileği anatomisi, fonksiyonları, patolojileri, değerlendirmesi, egzersiz bilimi ve kanıta dayalı fizyoterapi yöntemlerini içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6039 | KANITA DAYALI GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TEDAVİLER | 3+0+0 | 8 |
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları, fonksiyonel tıp ve anatomi bakış açısı, enflamasyon temelinde kronik hastalıklar ve fizyopatoloji, onkolojik ve otoimmün hastalıklarda, kronik hastalıklarda ürolojik hastalıklarda geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemleri, ozon terapi, homeopati. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6040 | PROTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | 3+0+0 | 8 |
Teknolojik protez kullanılması gereken patomekanik durumlar, protezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite protezleri ve rehabilitasyonu, gövde protezleri ve rehabilitasyonu, protez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, protezin teknik ve biyomekanik kontrolü. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6041 | ORTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | 3+0+0 | 8 |
Teknolojik ortez kullanılması gereken patomekanik durumlar, ortezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonu, gövde ortezleri ve rehabilitasyonu, ortez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, ortezin teknik ve biyomekanik kontrolü. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6042 | UYGULAMALI KİNEZYOLOJİ | 3+0+0 | 8 |
Kinezyolojinin tanımlanması, hareket ve tipleri, mekanik prensipler, kemiğin özellikleri ve normal ve anormal streslere kemiğin fonksiyonel uyumu, kemik hastalıkları, kıkırdak, kas, kollejen dokuların uygun mekanik yapıları ve patokinezyolojisi, eklemlerin sınıflandırılması, sinovial eklemler, eklem birleşmeleri, düzlemlerin ve hareketin ilişkisi, kayma ve yuvarlanma hareketleri, eklem limitasyonları ve kontraktürleri, postür, denge, düzlem ve eksenlerin yönleri, konuları ele alınacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6043 | ÜROJİNEKOLOJİK REHABİLİTASYONDA KLİNİK PROBLEM ÇÖZME | 3+0+0 | 8 |
Ürolojik problemlere yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri. Jinekolojik problemler ve fizyoterapi; endometriozis; premenstrual sendrom ve fizyoterapi; polikistik over sendromu ve fizyoterapi; dismenore ve fizyoterapi; menopoz ve fizyoterapi; Jinekolojik cerrahiler ve fizyoterapi; Jinekolojik kökenli ağrı ve fizyoterapisi |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6044 | TOPLUM SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 3+0+0 | 8 |
Bu ders kapsamında, önlenebilir sağlık problemleri açısından uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6045 | ERKEK SAĞLIĞI | 3+0+0 | 8 |
Erkeğin fizyolojik ve fiziksel farklılıkları, kanser ve erektil disfonksiyon gibi bazı problemlerinin değerlendirilmesi ve buna yönelik olarak verilecek fizyoterapi rehabilitasyon programlarını içerir. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6046 | PEDİATRİK REHABİLİTASYONDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | 3+0+0 | 8 |
Bu ders; normal gelişim ve değerlendirilmesi, riskli bebek kavramı, serebral palside nörogelişimsel tedavi, margeret rood tekniği ve vojta metodu, serebral palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı, pediatrik |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6047 | NÖROMUSKÜLER HASTALIKLARDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | 3+0+0 | 8 |
Alt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nöron hastalıklarından farklılıkları ve bu hastalıklarda kullanılan fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinin ele alınarak işlenmesi, güncel literatür incelemesi yapılır. Periferal nöromusküler sistemin herediter ve edinsel hastalıkları olarak tanımlanan ve çok geniş yelpazede yer alan nöromusküler hastalıklar klinikte fizyoterapistlerin çok karşılaştıkları ve değişik şiddette özre yol açan hastalıklar grubudur. Bu dersin amacı ilerleyici şekilde fiziksel ve fonksiyonel yetersizliklere yol açan ve üst motor lezyonlarından farklı biçimde fizyoterapi stratejilerine sahip olan bu grup hastalıklar ile ilgili sistematik yaklaşımı kavratmak, günceli takip etme becerisi kazandırmaktır. Nöromusküler hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz etme ve Nöromusküler hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu konusunda araştırma planlaması yapılır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6048 | İNMEDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR | 3+0+0 | 8 |
Doktora programı sonrası fizyoterapistler, değerlendirme ve tedavide fizik tedavi yöntemleri ve ekipmanlarını kullanabilir, adapte edebilir ve yeni yöntemler geliştirebilirler. Laboratuar temelli araştırmaları planlayabilir ve yürütebilirler. Araştırmayı ürüne veya faydalı modele dönüştürebilir, patent çalışmaları yürütebilirler. Klinik soru sorma ve hipotez geliştirme ile araştırma projesi planlayabilir, kaynak bulabilirler. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6049 | NÖROLOJİK REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ KULLANIMI | 3+0+0 | 8 |
Merkezi ve periferal sinir sistemleri, motor öğrenme, nörolojik değerlendirme, piramidal ve ekstrapiramidal bozukluklarda değerlendirme ve rehabilitasyon, sağlık alanında kullanılan güncel teknolojik tedavi ve değerlendirme yöntemleri nörolojik rehabilitasyonda teknoloji kullanımı |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6050 | KORUYUCU REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | 3+0+0 | 8 |
Bu ders kapsamında, önlenebilir sağlık problemleri açısından uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri tartışılacaktır. |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
FZY6051 | ENERJİ KORUMA TEKNİKLERİ | 3+0+0 | 8 |
Günlük aktivitelerin vücut sistemleri üzerin etkisi, Enerji sistemleri, Enerji metabolizması ve kanıta dayalı enerji koruma teknikleri |
Ders Kodu | Ders Adı | (T+U+L) | AKTS |
LEE6001 | İleri Biyoistatistik | 2+0+0 | 8 |
Sağlık ve sosyal alanlarda, veri toplama, analiz etme, uygun istatistik teknik ve modellerin kullanılması sonuçların yorumlanması |