İşletme (DR)
Ders İçerikleri


1. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6101 Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik 4+0+0 10 Zorunlu
Ders, senkron formatta belirlenen gün ve saatte işlenecektir. Araştırma araçlarından olan programların ara yüzleri ekran paylaşımı yapılarak anlatılacak, örnek çözümler ve analizler yine ekran paylaşımı ile yapılacaktır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6103 Seminer 0+0+0 6 Zorunlu
Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak taramasının yapabilmesi,teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yöntemininin belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere kazandırılması

2. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6102 Çok Değişkenli Veri Analizi 2+0+0 8 Zorunlu
Dersin içeriği temel olarak şu konulardan oluşmaktadır: veri toplama yöntemleri, tutum ölçümleri, tek yönlü (değişkenli) veri analizi yöntemleri, çok değişkenli veri analizi için gerekli varsayımlar ve çok değişkenli veri analizi yöntemleri.

3. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu
Öğrencinin ilgi duyduğu araştırma konusu üzerinde çalışabilmesi kapsamında öğretilecek olan tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, tez tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır

4. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201-2 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu

5. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201-3 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu

6. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201-4 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu

7. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201-5 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu

8. Yarıyıl

Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTSZorunlu/Seçmeli
ISL6201-6 Doktora Tezi 0+0+0 30 Zorunlu


Bölüm/Program Seçmeli Dersler


Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6002 Pazarlama Teorisi 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6003 Büyük Veri Yönetimi ve İşletme Uygulamaları 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6004 Dijital Liderlik ve Ekosistem Yönetimi 3+0+0 8
Organizasyonların dijital dönüşüm süreçlerine liderlik edilmesi için gerekli yekinliklerin kazanılması ve ekosistem yönetiminin prensiplerinin öğrenilmesi
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6005 Davranışsal Finans 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6006 İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Uygulamalar 3+0+0 8
Günümüz iş dünyasında, çalışanların vatandaşlık davranışlarını besleyen örgüt kültürü ve ikliminin, çalışan mutluluğunun hem finansal göstergeler hem de değer yaratmadaki önemi giderek daha fazla dile getirilirken, İKY profesyonellerinin üst yönetimde yer sahibi oldukları ve stratejik bir ortak olarak değerlendirildiği görülmektedir. Bu anlayış çerçevesinde, şirketlerin karar verme süreci ve kurumsal stratejisinde İKY uygulamalarının ve politikalarının rolünün anlaşılması; iş dünyasındaki profesyoneller tarafından İKY’nin stratejik dört rolünün ( Ulrich’in SİKY Rolleri) kavranması; çalışanları motive ederken işletme performansı hedefinde İKY uygulamalarının güncel konularının ve dinamiklerinin aktarılması ve Elektronik İKY (E-İKY) uygulamalarına yönelik aktarımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6007 Yönetim Felsefesi 3+0+0 8
İnsan; eylemlerini, birey ve toplum olarak organize eder. Eylemlerinin öncesinde düşünsel bir zemine sahiptir. Bundan dolayıdır ki idare (administration) ile yönetim (management) felsefeyle yakından ilişkilidir. Özellikle idarecilerin, bir insan modeline sahip olduğu, bu modele göre dünyayı tanımladıkları ve eylemlerini, insanlarla olan ilişkilerini, bu insan modeline göre belirledikleri varsayımı, idarenin felsefe ile yoğun bir ilişkisi olduğunu gösterir. Ayrıca yönetimin son derece genel nitelikli bir faaliyet olduğunu, en azından amaçları, özellikle de örgütler için geçerli olan kolektif amacın belirlenmesiyle ilişkili bir olgu olması itibarıyla felsefi olduğu söylenebilir. İşte yöneticilik ve felsefenin, yöneticilikle olan ilgisi burada başlar. Eğer belirli amaçlar ve amaçlar doğrultusunda örgütlenen eylemler varsa felsefeye ihtiyaç vardır. Yöneticiliğin bu yönü üzerinde düşünme, araştırma ve tanımlama felsefe olmaksızın yapılamaz. Bu manada bilim yetersiz kalır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6008 Yönetim Psikolojisi ve Liderlik 3+0+0 8
Bu ders kapsamında; duygu, kişilik, algı, motivasyon, liderlik kuram ve becerileri, güç ve politika, örgüt kültürü, iletişim ve çatışma, iş yeri stresi, entellektüel ve psikolojik sermaye kavramları ve ilgili kuramları çerçevesinde örgütsel yaşamda ortaya çıkan pozitif ve negatif iş gören tutumları ve üretken ve üretkenlik karşıtı iş gören davranışları ele alınacaktır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6009 Dijital Ekonomi Teorisi 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6010 Yöneylem Araştırmasında Seçilmiş Konular 3+0+0 8
Bu derste öğrenciler minimum dörder kişilik takımlar oluştururlar. Her bir takım diğerleri ile rakip olan bir şirkettir. Her öğrenci bu şirketlerden bir tanesinde üst düzey bir yönetici rolünü oynar. Bilgisayar ortamında verdikleri haftalık kararlar, bu sanal şirketlerin piyasa değerlerini, pazar paylarını, bilançolarını vb. etkiler. Önceden belirlenmiş haftalarda ve dönem sonunda, o ana kadar ki sonuçları tartışmak ve varsa yeni stratejik kararlar almak üzere her bir şirketin yönetim kurulu toplantısı olur. Yönetim kurulu, alanında uzman ve tecrübeli gerçek kişilerden, çoğunlukla da faal üst düzey yöneticilerden oluşur.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6011 Çağdaş Yönetim Yaklaşımları 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6101 Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik 4+0+0 10
Ders, senkron formatta belirlenen gün ve saatte işlenecektir. Araştırma araçlarından olan programların ara yüzleri ekran paylaşımı yapılarak anlatılacak, örnek çözümler ve analizler yine ekran paylaşımı ile yapılacaktır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6102 Çok Değişkenli Veri Analizi 2+0+0 8
Dersin içeriği temel olarak şu konulardan oluşmaktadır: veri toplama yöntemleri, tutum ölçümleri, tek yönlü (değişkenli) veri analizi yöntemleri, çok değişkenli veri analizi için gerekli varsayımlar ve çok değişkenli veri analizi yöntemleri.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6103 Seminer 0+0+0 6
Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak taramasının yapabilmesi,teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yöntemininin belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere kazandırılması
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6109 Finansal Yönetimde Güncel Konular 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6111 Yönetim ve Örgüt Kuramları 3+0+0 8
Bu ders kapsamında öğrencilerin literatürde örgüt çalışmaları alanında yapılan araştırmalar ve geliştirilen teorileri anlaması sağlanarak, ders içinde tartışmalar ve sunumlar gerçekleştirecektir. Teorilerin tarihsel gelişimi, Klasik ve Neo-Klasik, Yönetim Bilimi Yaklaşımlarına hızlı bir bakış atarak, Modern Organizasyon Teorileri; Sistem ve durumsallık yaklaşımları, Organizasyon- teknoloji , Organizasyon- çevre ilişkilerine yönelik teoriler tartışılacaktır. Modern sonrası, çağdaş ve güncel Yaklaşımlarda çevreye uyum ve adaptasyon kuramlarına değinerek Modern sonrası teoriler tartışılacaktır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6112 İşletme Stratejisi ve Stratejik Öngörü 3+0+0 8
Strateji geliştirme ve stratejik planlama hemen her kurum için orta ve uzun vadeli hedefleri gerçekleştirmek için zorunlu çalışmalar haline gelmiştir. Stratejik yönetim kapsamındaki “iç faktörler” kurumların kontrolü altında gelişebilmektedir. Ancak “dış faktörler” gelecekteki “çevresel koşullar”ın etkisi altında şekillenecektir. Söz konusu çevresel koşullar doğal olarak bugün içinde bulunulan çevresel koşullar ile aynı olmayacaktır. Bu gerçekten hareketle, kurumlar ve devletler geleceğin nasıl şekilleneceği hakkında bilgi sahibi olma ihtiyacı içindedirler. Geleceği tahmin etmek, tarih boyunca hep yapılagelmiştir. Son yıllarda bu çalışmalar geçmişte yapıldığından farklı olarak bilimsel verilere dayanılarak yapılmaya ve bu konuda yöntemler üretilmeye çalışılmaktadır. Bu ders, stratejik planlama ve karar verme için ihtiyaç duyulan gelecek tahminlerinin önemini vurgulayarak, bu konuda literatürde yer alan başlıca çalışmalar ve yöntemler hakkında bilgileri, analizleri, uygulamaları içermektedir.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6113 Küresel Değişim Yönetimi ve Sürdürülebilirlik 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6114 Dijital Strateji ve Teknoloji Yönetimi 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6115 Küresel Ekonomide Güncel Konular 3+0+0 8
Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu, Küreselleşme Sürecinde Ekonomi Politikalarının Gelişimi, Küreselleşme Sürecinde Ekonomik Belirsizlikler, Ekonomide Küresel Trendler I, Ekonomide Küresel Trendler II, Küresel Tedarik Zincirlerinde Arz ve Talep, Küreselleşme Sürecinde İstihdam İşsizlik ve Enflasyon, Ekonomik Coğrafya ve Ekonomik Entegrasyonlar, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Doğrultusunda Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, Küreselleşme Sürecinin Kamu Ekonomisine Yansımaları.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6116 Küresel Pazarlama Stratejileri 3+0+0 8
Pazarlama uygulamalarının ülkeden ülkeye farklılık göstermesi, kültürün, ekonomik ve sosyal koşulların, sosyal altyapının farklı olması doğaldır. Bu farklılıklar, bir ülkedeki başarılı pazarlama yaklaşımının başka bir ülkede otomatik olarak işe yaramayacağı anlamına gelmektedir. Müşteri tercihleri, rekabet, dağıtım kanalları ve iletişim ortamları farklılık göstermektedir. Küresel pazarlama, pazarlamacıların çeşitli pazarlardaki benzerlik ve farklılıklara yanıt vererek aynı anda hem küresel hem de yerel olacak şekilde davranmasını gerektirir. Küresel pazarlamada önemli bir görev, pazarlama planı ve programlarının dünya çapında ne ölçüde standartlaştırılabileceğinin yanı sıra bunların ne ölçüde uyarlanması gerektiğinin farkına varmaktır. Ana ülke dışındaki pazarlara girme kararı, firmanın kaynaklarına, yönetimsel tutumlarına ve fırsatların ve tehditlerin niteliğine ve kapsamına bağlıdır. Bu, uluslararası pazarlamada önemli temaların ortaya çıkmasına neden olur: pazara giriş, ortaklık ve stratejik ittifaklar, sınırlar ötesi yönetim, gri pazarlar - bunlar bu derste ele alınan temel konulardan bazılarıdır.
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6117 Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri 3+0+0 8
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6118 Yönetim Alanında Okumalar 2+0+ 6
Ders KoduDers Adı(T+U+L)AKTS
ISL6119 Sayısal Karar Verme 2+0+ 6