Lisans eğitimini Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde tamamladı. Mezuniyetinin ardından Gürkan dört yıl gazetecilik, dört yıl halkla ilişkiler sektörlerinde çalışarak eş zamanlı lisansüstü eğitimlerini de yürüttü. Yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri Anabilim Dalı’nda 2000’lerde Hollywood’da Yeniden Çekilen Japon Korku Filmlerindeki Kadın Temsillerinin Karşılaştırmalı Analizi başlıklı tezi ile tamamladı. Doktor unvanını 1990 Sonrası Dönemde Peter Wollen’in Karşı Sinema Anlatısının Hollywood’da Dönüşümü başlıklı tezi ile ...
Lisans eğitimini Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde tamamladı. Mezuniyetinin ardından Gürkan dört yıl gazetecilik, dört yıl halkla ilişkiler sektörlerinde çalışarak eş zamanlı lisansüstü eğitimlerini de yürüttü. Yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri Anabilim Dalı’nda 2000’lerde Hollywood’da Yeniden Çekilen Japon Korku Filmlerindeki Kadın Temsillerinin Karşılaştırmalı Analizi başlıklı tezi ile tamamladı. Doktor unvanını 1990 Sonrası Dönemde Peter Wollen’in Karşı Sinema Anlatısının Hollywood’da Dönüşümü başlıklı tezi ile İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo-Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı’nda aldı. 2015-2016 yılları arasında TÜBİTAK doktora sonrası araştırma bursu ile Viyana Üniversitesi Gazetecilik ve İletişim Çalışmaları Fakültesi’nde Türkiye-Avusturya ulusötesi sineması üzerine doktora sonrası araştırmacı olarak çalışmalarda bulundu. 2011 yılında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Kurulu’ndan teşvik almaya hak kazandı ve Habeş Kaptan adlı belgeselin yönetmenliğini Özgür Oruç ile birlikte yürüttü. 2013 yılından bu yana İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışan Gürkan’ın 2015 yılında Es Yayınları’ndan çıkan Karşı Sinema ve 2016 yılında Başak Gezmen ile birlikte hazırladığı Haber Uygulamaları: Haberin Temel İlkeleri başlıklı kitabı Artes etiketi ile okuyucularla buluştu. Gürkan özellikle Hollywood sineması, toplumsal cinsiyet, ulusötesi ve karşı sinema konularında çalışmalarda bulunmaktadır.
Makaleler
Synthetic Social Alienation: The Role of Algorithm-Driven Content in Shaping Digital Discourse and User Perspectives
, 2025
The virtual mask: The dark underbelly of digital anonymity and gender identity construction in Turkey
, 2023
Talking on oppression: A feminist exploration of female sexuality in À Nos Amours and Benim Sinemalarım through the eyes of activist women
, 2025
Exploring Gender and Homicide: Insights from Turkish Media Professionals of Generations X, Y, and Z
, 2024
Breaking the borders: Gender dynamics in STEM portrayals in Turkish Netflix series
, 2024
Cinema and the Digital Revolution: The Representations of Digital Culture in Films
, 2024
Revisiting Women’s Cinema: Feminism, Socialism, and Mainstream Culture in Modern China
by Lingzhen Wang, Durham, NC, Duke University Press, 2021, 312 pp., $28.95 (paperback), ISBN 978-1-478-01080-7
, 2024
From Changing Universe to Evolving Characters: The Interplay of Social Media-Themed Films
, 2023
In-between the Identities: A Personal Reflection on Two Pride Parades in Spain and Turkey
, 2023
Understanding masculinity in Turkey through the films of
male auteur directors
, 2023
In the circle of tradition and conservatism: the heroic child in Turkish cinema according to collective values
, 2023
Cinema as an Alternative Media Offside by Jafar Panahi
, 2015
Feminist Cinema as Counter Cinema Is Feminist Cinema Counter Cinema
, 2015
The Portrayal of Journalists in Turkish Cinema: A Study about Journalism Ethics through Cinema
, 2017
The Changing Stereotypes in Popular Films STEM Themed: On Breaking the Traditional Rigid Values and the Popularisation of Science
, 2023
Effects of Turkish cultural products on its foreign policy toward Africa: Turkish TV series as an example of soft power in Kenya, Mozambique, and Senegal
, 2023
Beauty Standard Perception of Women: A Reception Study Based on Foucault’s Truth Relations and Truth Games
, 2023
Las brechas digitales de género
, 2022
The Free Individual in a Tale of Democracy: Hegemony and Dystopia in Visual Narratives
, 2022
I AM A STRANGER HERE I AM FOREIGNER WELL THEN WHERE AM I FROM
, 2016
Orhan Kemal in Eserlerinde Metropol Yaşam İçerisinde Modern Yaşam Manipülasyonları ve Bireylerin Özgürlükleri
, 2013
Postmodernism and Cinema Postmodern Discourse in the Movie of David Lynchs Blue Velvet
, 2012
Toplumsal Cinsiyet ve Sinemaya Yansıması Yeniden Çekimler Aracılığıyla Japon ve Amerikan Sinemalarında Kadının Temsiline Bir Bakış
, 2012
Halkla İlişkiler Sektörünün Sinemada Temsili Again You Sex And The City Ve Thank You For Smoking Filmlerinde Halkla İlişkiler Sektörünün ve Halkla İlişkiler Uzmanının Temsili
, 2012
Hollywood Sinema Endüstrisinin Yeniden Çekim Filmlere İlgisi ve Japon Korku Filmi Ringu nun Yeniden Çekim Versiyonu Ring de Kültürel Dönüşümü
, 2012
LAS BRECHAS DIGITALES DE GENERO - Echezarrate Soler Carmen, GÜRKAN HASAN
The Analysis of Gender Divergences of Women Media Professionals in Turkey and Finland - GÜRKAN HASAN
Discussing New Masculinities in Turkey: A Critical Masculinity Reading Through the Popular Turkish TV Serials - GÜRKAN HASAN
Is General Directorate of Cinema an Ideal Door for Auteur Cinema? In-Depth Interviews with the Directors Supported by the Ministry of Culture and Tourism in Turkey - GÜRKAN HASAN
The Representation of Masculinity in Cinema and Television: An Analysis of Fictional Male Characters - GÜRKAN HASAN,SERTTAŞ ERTİKE AYBİKE
Is film noir a genre or a style - GÜRKAN HASAN
1990 Sonrası Hollywood Sinemasında AnlatıDönüşümü Yeni Karşı Sinema Anlatısı - OZAN RENGİN,GÜRKAN HASAN
The Representation of Masculinity in Cinema and on Television: An Analysis of Fictional Male Characters - GÜRKAN HASAN,SERTTAŞ ERTİKE AYBİKE
Kitaplar
Exploring the Cultural, Moral, and Technological Dimensions of Conflict
– IGI Global
Decision Making in Interdisciplinary Renewable Energy Projects – Springer
Dijital Mahremiyetin Boyutları: Dijital Alanda Araştırmalar ve Tartışmalar
– İstanbul Üniversitesi Yayınevi
Transformed Communication Codes in the Mediated World: A Contemporary Perspective
– IGI Global
Transformed Communication Codes in the Mediated World: A Contemporary Perspective – IGI Global
DIJITAL MÜZIK VE MÜZIĞIN DÖNÜŞÜMÜ – Nobel Yayınevi
STEM Education Approaches and Challenges in the MENA Region – IGI Global
DEBATES EN TORNO A LA COMUNICACIÓN, LA IGUALDAD DE GÉNERO Y LOS DERECHOS HUMANOS – Dykinson
REFUGEE CRISIS IN INTERNATIONAL POLICY V-VI – TPLondon
Women Studies – PeterLang
Türk Alman İşgücü Anlaşması nın 50 Yılında Almanya Türkleri – T.C. Anadolu Üniversitesi yayınları
Kültürötesi İmgeler: Ulusötesi Avrupa Sinemasında Göç, Sürgün, Kimlik ve Aksan Tartışmaları – Doruk Yayınları
Medya ve Kültürel Çalışmalar: Teori ve Güncel Tartışmalar – Gazi Kitabevi
Reklamı Okumak Reklamı Anlamak – URZENİ YAYINEVİ
Karşı Sinema – Es Yayınları
Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri – Artes Yayınları
Diasporas and Transnational Entrepreneurship in Global Contexts – IGI Global Publisher
Ödüller
Sinema Destekleme Kurulu 2011/2 sayılı kararı ile Habeş Kaptan adlı yönetmenliğini üstlendiğim kurmaca-belgesel projesine destek – 2011