Üniversitemizin daha kurumsal bir yapıya sahip olması, akademik ve idari personelin aidiyet duygusunun daha da güçlendirilebilmesi için iş bu politika belgesinin ilkeleri aşağıdaki gibidir.

  • Özgün yönetim modeli ve organizasyon yapısını oluşturmak ve buna uygun akademik/idari birim yapılanmasını sağlamak,
  • Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, topluma hizmet başta olmak üzere tüm idari işlemleri ve faaliyetleri yazılı işleyiş ve tanımlı süreçlerle yürütmek,
  • Karar alma süreçlerinde kamu yararı esasında katılımcılık, paylaşımcılık ve ortak akıl ile ilerlemek,
  • Etkin Dijital Dönüşümü, Bütünleşik Bilgi Yönetim Sistemini ve Doküman Yönetim uygulamasını gerçekleştirerek güçlü yönetişim ve kurumsal hafızanın oluşumuna imkân vermek,
  • Akademik ve idari personelimiz için performans ve liyakat esaslı insan kaynağı yönetim sistemi oluşturmak,
  • Kalite, akreditasyon, özdeğerlendirme, gibi süreçleri göz önüne alarak politika ve uygulamaların bu süreçlerin çıktılarıyla şekillendirilmesini sağlamak,
  • Birimler arasında etkin iletişim ve iş birliği ortam ve kültürünü oluşturmak,
  • Kurumlar arası iş birlikleri, ortaklıklar ve paylaşmayı teşvik etmek,
  • Sosyal sorumluluk, toplumsal fayda, çevreyi koruma bilincinin yükseltilmesine dönük politika, uygulama ve etkinlikleri yaygınlaştırmak,
  • Sürdürülebilirlik ve verimlilik bilincinin güçlendirilmesine dönük politika ve uygulamaları gerçekleştirmek.

  • Üniversitemiz misyon, vizyon, değer ve hedeflerinin içselleştirilmesine yönelik faaliyetler yapılması,
  • Etik ve Hukukun üstünlüğü temelinde adalet, liyakat ve hakkaniyet esaslı bilinç geliştirilmesi ve uygulamalar gerçekleştirilmesi,
  • Yıllık Hizmet İçi Eğitim Planlarının yapılması ve pozisyonlara göre eğitimler verilmesi,
  • İç etkileşimi arttırıcı ve kaynaştırıcı sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin yapılması,
  • Kurum içi çalışma sürecinde güçlü iletişim, şeffaflık ve paylaşım ortamı sağlanması,
  • Akademik ve idari personele yönelik performans yönetimi kurulması, kariyer gelişimi planlarının yapılması, değer verme ve motivasyon politikalarının oluşturulması,
  • Paydaşlara ait memnuniyet takibi, geri bildirimler ve sürekli iyileştirme çalışmaları yapılması,
  • Akademik ve idari personelin karar mekanizmalarına daha fazla dahil edilmesi ve katılımlarının tanımlanması.