Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi, İşletme Bölümü’nde tamamlayan Rana Öztürk, yüksek lisans derecesini Türkiye’deki Kavramsal Sanat Çalışmalarının Bir Analizi başlıklı teziyle İstanbul Teknik Üniversitesi'nin Sanat Tarihi Bölümü'nden aldı. 2006’dan 2015’e dek İrlanda’da yaşayan Öztürk, çağdaş sanat tarihi/teorisi ve sergi incelemeleri alanlarındaki doktora çalışmasını Dublin’deki National College of Art and Design (NCAD) okulunun Görsel Kültür Fakültesi’ne bağlı olarak Küresel Modernite Anlatıları: İlişkisel Coğrafyaların Haritalandırıldığı Yerler Olarak Uluslararası Çağdaş Sanat Sergiler...
Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi, İşletme Bölümü’nde tamamlayan Rana Öztürk, yüksek lisans derecesini Türkiye’deki Kavramsal Sanat Çalışmalarının Bir Analizi başlıklı teziyle İstanbul Teknik Üniversitesi'nin Sanat Tarihi Bölümü'nden aldı. 2006’dan 2015’e dek İrlanda’da yaşayan Öztürk, çağdaş sanat tarihi/teorisi ve sergi incelemeleri alanlarındaki doktora çalışmasını Dublin’deki National College of Art and Design (NCAD) okulunun Görsel Kültür Fakültesi’ne bağlı olarak Küresel Modernite Anlatıları: İlişkisel Coğrafyaların Haritalandırıldığı Yerler Olarak Uluslararası Çağdaş Sanat Sergileri başlıklı teziyle tamamladı. Bu dönemde aynı zamanda Dublin’deki Graduate School of Creative Arts and Media (GradCAM) araştırmacılarından biri oldu. Akademik çalışmalarının yanı sıra küratör, koordinatör, editör ve çevirmen olarak da çeşitli kurumlarla çalışan Öztürk, 2007’de İrlanda’da Cork'un Shandon mahallesinde Slow Space Fast Pace, 2010’da 3. Sinopale kapsamında Geçici Olarak Rafa Kaldırıldı ve 2014’te İrlanda, Sirius Arts Centre’da We All Live on the Same Sea sergilerinin ve 2018'de Aslı Narin'in Millî Reasürans Sanat Galerisi'ndeki solo sergisi Carpe Noctem'in küratörlüğünü yaptı. HER HÂL Kolektif etkinlikleri olarak Ekim 2017 ve Mart 2018'de SALT Galata'da Sinem Dişli ile birlikte Tekrar ∞ Döngü Konuşma ve Performans Serisi'ni düzenledi. Son olarak 2021'de Depo'da Tempo Incognito: Akışlar, Ritim ve Hareket üzerine sergisini ve 2022'de Sinopale 8 kapsamında Sinopale'nin İlişkisel Atlası başlıklı çevrimiçi performans ve sunum programını düzenledi. Çeviri, söyleşi ve metinleri 2001’den bu yana çeşitli sanat dergi ve yayınlarında yayınlanmakta olan Rana Öztürk, 2018'den beri İstinye Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Makaleler
13th Istanbul Biennial: Mom, Am I Barbarian?, Exhibition Review
, 2014
‘We’, A Global Community Suspended in Time and Space: A Study of İnci Eviner’s Work in the 2019 Venice Biennial
, 2021
Bildiriler
Curating a Contemporary Art Biennial as a Zone of Encounters: 11th Istanbul Biennial, What Keeps Mankind Alive - ÖZTÜRK RANA
Presentation of Doctoral Research - ÖZTÜRK RANA
“We”, A Global Community of Others: A Study of İnci Eviner’s Work in Venice Biennial 2019 - ÖZTÜRK RANA
A Study For Evaluating The Spatial Experience in Virtual Exhibitions - ÖZTÜRK RANA,ORHUN SİMGE
Kitaplar
Seksenlerde, Türkiye’de Çağdaş Sanat: Yeni Açılımlar – İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI
Seksenlerde, Türkiye’de Çağdaş Sanat: Yeni Açılımlar – İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI
Skin of the Goat (A Type of Cookbook) – ULSTER UNIVERSİTY & GRADCAM (Graduate School of Creative Arts and Media)
Akademik Disiplinlerde Sürdürülebilirlik – Nobel Bilimsel Eserler
Transformed Communication Codes in the Mediated World: A Contemporary Perspective – IGI Global
Ayla Ödekan Armağanı Sanat Tarihinde Disiplinlerarası Yaklaşımlar – Geç Antik Çağ Bizans Araştırmaları Merkezi (GABAM) ve Koç Üniversitesi Yayınları (KUY)