10/12/2025

Haber: Azra Günana- Beyzanur Tazegün
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü markalı dersi kapsamında Nöropazarlama Danışmanı/ Nöro Akademi Kurucu Ortağı Serra Uslu koordinatörlüğünde yürütülen etkinliğimiz 9 Aralık 2025 tarihinde yapılmıştır. Etkinlikte Sayın Fikret Aslanyürek’i ağırladık. 

Bilgiye erişimin rekor seviyelere ulaştığı modern çağımızda, bilgiyi hatırlama, odaklanma ve etkin öğrenme yöntemleri giderek kritik bir önem kazanıyor. Bu konuya dikkat çekmek amacıyla düzenlenen etkinlikte konuşmacı Fikret Aslanyürek, kariyerindeki dönüşümden yola çıkarak nörobilim perspektifinden etkili öğrenme, unutma döngüsü ve günümüz iş dünyasının talep ettiği becerileri masaya yatırdı.

Kariyerde İkinci Bahar ve İnsan Odaklı Gelişim:

Fikret Aslanyürek, Vestel Zorlu Grubu'ndaki 13 yıllık kurumsal deneyiminin ardından 35 yaşından sonra "ikinci kariyer" dediği eğitim, danışmanlık ve koçluk alanına geçiş yaptığını belirtti. İnsanlarla olmayı ve insanı anlamayı sevdiğini vurgulayan konuşmacı, kariyerindeki bu dönüşümün temelinde kişisel gelişim yolculuğunun yattığını ifade etti.

"Benim bu eğitim, danışmanlık, koçluk yolculuğum 'ikinci kariyer' dediğim 35 yaşımdan sonra başladı... İnsanlarla olmayı seviyorum. Gerçekten insanı da seviyorum, merak da ediyorum’’

Unutma Bir Lütuf mu, Yoksa Bir Sorun mu?

Fikret Aslanyürek, beynin yaklaşık 100 milyar nöron ve 10 bin sayfalık 100 milyar kitap büyüklüğünde bir potansiyele sahip olduğunu vurgularken, temel sorunun hatırlamamız gerekenleri unutmak olduğunu dile getirdi. Unutmanın, aslında hayatta kalmayı sağlayan ve "bize verilmiş bir lütuf" olduğunu belirten konuşmacı, buna rağmen özellikle sınavlar veya önemli günler gibi kritik bilgileri hatırlamayı arzuladığımızı ifade etti.

Multitasking Tehlikesi: İş hayatında övülen "Multitasking" (Çoklu Görev), aslında beynin odaklanma potansiyelini zedeliyor. Tıpkı bir bilgisayarın aynı anda çok pencere açıldığında yavaşlaması gibi zihin de birden fazla işe odaklanmaya çalıştığında hata yapma riskini artırıyor. Bilginin Faydası: Beyin, karşılaştığı her bilgiye temelde "Bu benim ne işime yarayacak?" sorusuyla yaklaşıyor. Bu nedenle bir bilgiyi hatırlamak için o bilginin hayattaki faydasını görebilmek gerekiyor.

Etkinlik katılımcıların çoklu zekâ tipolojilerini keşfedecekleri bir testin uygulamasıyla sona erdi. Bu test sonuçlarının katılımcıların doğal öğrenme stillerine uygun kariyer ve eğitim yönlerini belirlemelerine yardımcı olacağı belirtildi. 

Etkinlik sonunda Fikret Aslanyürek’e teşekkür belgesi takdim edildi, öğrenciler olarak bizlere kattığı güzel bilgiler için kendisine teşekkür ederiz.