05/12/2025
Haber: Azra Günana- Beyzanur Tazegün
İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından “İletişim ve Gelecek Öngörüsü” dersi kapsamında Prof. Dr. Ruken Özgül Kılanç ve Neuroscience ABS Genel Müdürü Fatih Ölçekciler koordinatörlüğünde yürütülen etkinlik, 4 Aralık 2025 tarihinde önemli bir olayı ele aldı.
Sosyal ve dijital medya içerik üreticisi Elif Bayram Erer’in sunumunda vurguladığı üzeregünümüz dijital dünyasında başarılı bir iletişim kurmanın anahtarı yapay zekâ (AI) araçlarının sağladığı hız ile içeriklerde duygusal bağ kurma yeteneğini birleştirmekten geçiyor. İçerik üretim süreçlerinin AI sayesinde dakikalara indiği bu yeni düzende, sosyal medyada dikkat çekmek için 3 saniye kuralına uyulması ve izleyicinin merak, şaşkınlık veya neşe gibi duygularının harekete geçirilmesi gerekiyor. Konuşmacı, algoritmaların duygusal içerikleri öne çıkardığını ve izleyicinin gördüğü duyguyu "ayna nöronlar" aracılığıyla kopyalayarak etkileşimi artırdığını belirtti. Bu nedenle, AI araçlarının yanı sıra, insan hikayelerine odaklanmak ve izleyiciyle kişisel bir bağ kurmak, içeriklerin viral olma potansiyelini yükselterek, kısa sürede yüksek görüntülenme ve kazanç elde edilmesini sağlıyor. Sunumda özellikle Canva, ChatGPT ve VideoGen gibi popüler AI araçlarının kullanılarak, hız, bilgi ve duygusal etkiyi birleştiren başarılı içerik stratejileri oluşturulabileceği vurgulandı.
Etkinlik sonunda Prof. Dr Ruken Özgül Kılanç tarafından sayın Elif Bayram Erer’e teşekkür belgesi takdim edildi. Kıymetli zamanını ve bilgi birikimi öğrencilere aktardığı için teşekkür ederiz.