Merve Memişoğlu, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde lisans, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde Farmakognozi alanında doktora derecesine sahiptir. Bitki biyoteknolojisi üzerine araştırmalar yapmış ve doktora teziyle L'Oréal-UNESCO Bilim Kadınlarına destek ödülüne layık görülmüştür. 2005 yılından itibaren yerli ve yabancı ilaç firmalarında Ruhsatlandırma ve Farmakovijilans Müdürü olarak görev yapmış, son olarak Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri'nde İnovasyon Yöneticisi olarak çalışmıştır. Bu süreçte Bilgi Üniversitesi’nde Kurumsal İletişim yüksek lisansını tamamlamıştır. 2017-2021 y...
Merve Memişoğlu, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde lisans, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde Farmakognozi alanında doktora derecesine sahiptir. Bitki biyoteknolojisi üzerine araştırmalar yapmış ve doktora teziyle L'Oréal-UNESCO Bilim Kadınlarına destek ödülüne layık görülmüştür. 2005 yılından itibaren yerli ve yabancı ilaç firmalarında Ruhsatlandırma ve Farmakovijilans Müdürü olarak görev yapmış, son olarak Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri'nde İnovasyon Yöneticisi olarak çalışmıştır. Bu süreçte Bilgi Üniversitesi’nde Kurumsal İletişim yüksek lisansını tamamlamıştır. 2017-2021 yılları arasında Eczacılık İşletmeciliği alanında dersler vermiş, çeşitli araştırmaları yayınlanmıştır. Bu araştırmalar arasında bitkisel ilaçların güvenliği, bitkisel ilaçların pazarlama iletişimi ve OTC stratejik analizi de bulunmaktadır. Sektör dergisi olan Harvard Business Review Türkiye’de inovasyon ve girişimcilik üzerine çeşitli makaleleri yayınlanmıştır. Halen İstinye Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, Farmakognozi Anabilim Dalında Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.
Makaleler
Branding of prescription and non-prescription drugs
, 2018
Meta-analysis of pharmacist-led and pharmacist-physician intervention on blood pressure control
, 2021
Comparative evaluation of the flavonoid content in officinal Tiliae flos and Turkish lime species for quality assessment
, 2001
Callus formation and cucurbitacin B accumulation in Ecballium elaterium callus cultures
, 2003
Main Flavonoids of Tilia argentea DESF. ex DC. Leaves
, 2004
Flavonoids with antinociceptive and anti-inflammatory activities from the leaves of Tilia argentea (silver linden)
, 2004
Marketing communications for over-the-counter drugs and non-pharmaceutical products: the professionals’ perspective
, 2019
Changing biotechnology dynamics — a blessing or a curse?
, 2020
The Safety of Herbal Medicines (Phytovigilance) from Community Pharmacists’ Perspective: A Cross-Sectional Study
, 2022
A framework for advanced technology medicines from the perspective of community pharmacists; with or without technology
, 2022
The Evaluation of Pharmaceutical Packaging Pictograms via Eye Tracking Technique
, 2022
Ecballium elaterium (L.) A. Rich. Bitkisinin Biyolojik Aktivitesi ve Geleneksel Kullanımı
, 2002
Ecballium elaterium (L.) A. Rich. Bitkisinin Kimyasal Bileşimi
, 2002
Strategic Analysis of Turkish Over-The-Counter Drugs (OTC) and Non-Pharmaceutical Products Market
, 2020
Changing biotechnology dynamics — a blessing or a curse?
, 2019
Bildiriler
İnovasyon, Sürdürülebilirlik ve Endüstrinin Kesişim Noktasında Eczacı Olmak - MEMİŞOĞLU MERVE
İnovasyon ve Girişimcilik Çağında Eczacılık - MEMİŞOĞLU MERVE
Bitkisel İlaçlar İçin Pazarlama Stratejileri ve Markalaşma - MEMİŞOĞLU MERVE
Doku Kültürü Yöntemi ile Ecballium elaterium’xx dan Kallus Üretimi ve Kalluslarda Kukurbitasin B Miktarının Arttırılması - MEMİŞOĞLU MERVE,TOKER GÜLNUR,YEŞİLADA ERDEM
Ecballium elaterium (L.) A. Rich. Bitkisinde Hücre Süspansiyon Kültürü Tekniği ile Sekonder Metabolit Üretimi - MEMİŞOĞLU MERVE,TOKER GÜLNUR,YEŞİLADA ERDEM
Türkiye Reçetesiz İlaç Pazarının İlaç Endüstrisi Perspektifi Açısından Değerlendirilmesi - MEMİŞOĞLU MERVE
Bitkisel ilaçlarda pazarlama iletişimi ve bu iletişim sürecinde eczacının rolü - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Social and Ethical Aspects of Biotechnology - MEMİŞOĞLU MERVE
Arnebia densiflora Bitkisinde Doku Kültürü Metodu ile Kallus Üretimi - MEMİŞOĞLU MERVE,TOKER GÜLNUR,YEŞİLADA ERDEM
Flavonoids of Tilia argentea Desf. ex DC. Leaves - MEMİŞOĞLU MERVE,TOKER GÜLNUR,YEŞİLADA ERDEM,ASLAN MUSTAFA
The immuno modulatory activity of saponins from Scrophularia scopolii var. scopolii - MEMİŞOĞLU MERVE,BAŞARAN ARİF AHMET,ÇALIŞ İHSAN
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Evaluation of Turkish OTC and non-pharmaceutical products industry using an integrated SWOT and PESTEL analysis - MEMİŞOĞLU MERVE
Kitaplar
Marketing Communications and Branding of Pharmaceutical Products – LAP Lambert Academic Publishing