Lisans eğitimini 1986 yılında Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi YO Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü’nde tamamlayan Şebnem Gümüşcü, 1990 yılında Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nden yüksek lisansını, 1996 yılında ise doktora derecesini tamamlamıştır. Lisans eğitimini tamamladıktan sonra, özel gereksinimli çocuklar ve aileleri ile çalışmaya başlamış ve bu alandaki çalışmalarını, 1988 yılında kurucu ortak olarak yer aldığı “MEB Uyum Özel Eğitim Okulu“ ve ‘’Uyum Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’’nde 2018 yılına kadar sürdürmüştür. MEB araştırma bursu ile 1988 yılınd...
Lisans eğitimini 1986 yılında Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi YO Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü’nde tamamlayan Şebnem Gümüşcü, 1990 yılında Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nden yüksek lisansını, 1996 yılında ise doktora derecesini tamamlamıştır. Lisans eğitimini tamamladıktan sonra, özel gereksinimli çocuklar ve aileleri ile çalışmaya başlamış ve bu alandaki çalışmalarını, 1988 yılında kurucu ortak olarak yer aldığı “MEB Uyum Özel Eğitim Okulu“ ve ‘’Uyum Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’’nde 2018 yılına kadar sürdürmüştür. MEB araştırma bursu ile 1988 yılında Norveç’e gitmiş ve özel eğitim çalışmalarını izlemiştir. “Otistik Çocuklar ve Eğitimleri”, ”Otizm ve Otistik Çocuklar”, “Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri” adlı kitapları bulunmaktadır. “Konu Çocuk Olunca” adlı kitapta DEHB bölümünü yazmıştır. 2013 yılında İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nün açılmasına katkıda bulunmuş ve öğretim üyesi olarak ders vermiştir. Aynı yıl, Ankara Üniversitesi’nden “Aile Danışmanlığı” sertifikasını almıştır. 2017-2020 tarihleri arasında Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri Üniversitesi’nde çalışmıştır. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde ders vermekte ve Güven Hastanesi Çayyolu Kampüs’te Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı/Özel Eğitim Uzmanı olarak çalışmaktadır.
Makaleler
Farklı İşitsel Uyararılara Karşı Otistik Çocukların davranışları
, 1995
Otistik Bir Çocuğun ve Ailesinin Kısa Süreli Eğitim Porogramlarından Sağladıkları Yarar Bir Vak a sunusu
, 1994
Bildiriler
Öğrenme Problemleri Olan Çocukların Ev Ortamında Kaynaştırılması - TUŞ ŞEBNEM
Erken Girişimde Özel Eğitim Çalışmaları - TUŞ ŞEBNEM
Otistik Çocukların Davranış Problemleri Otistik Çocuklar ve Özellikleri semineri - TUŞ ŞEBNEM
Otistik Çocukların Özellikleri Otizm semineri - TUŞ ŞEBNEM
Norveç te Özel Eğitim Çalışmaları Zihinsel Özürlü Çocukların Eğitimi Semineri - TUŞ ŞEBNEM
Zihinsel Özürlü Bebeklerin Eğitiminde Kullanılan Ev Programlarının Bebeğin Gelişimine Etkisi - Gümüşcü.Şebnem, Güven.N
Otistik Bir Çocuk ve Ailesinin Kısa Süreli eğitim Programlarından Sağladıkları Yarar - Gümüşcü.Şebnem, Abigoğlu Pişkin.Ülkü
Zihinsel Özürlü Çocukların Davranış Problemlerini Azaltmada Kullanılan Etkili Bir Yöntem - Sucuoğlu.Bülbin, Gümüşcü.Şebnem, Pişkin.Ülkü
6 9 Yaş Grubu Otistik Çocuklara Önce ve Sonra Zaman Kavramlarını Sözel Olarak İfade Etme Becerisinin Kazandırılmasında Operant Şartlama ve Tesadüfi Öğrenme Yöntemlerinin Etkilerinin İncelenmesi - Gümüşcü.Şebnem, Darıca.N
Kitaplar
Otizm ve otistik Çocuklar – Özgür
Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri – Yapa yayınevi