Program Eğitim Amaç ve Hedefleri | İstinye Üniversitesi

Program Eğitim Amaçları:

PEA-1:Cerrahi Uygulama ve Ameliyathane Hizmetlerinde Yetkinlik doğrultusunda ameliyathanenin ideal işleyişini bilen; aseptik teknikleri, cerrahi ekip hazırlığını, ameliyathane araç-gereç yönetimini ve steril alan uygulamalarını güvenli ve etkili şekilde gerçekleştirebilen nitelikli sağlık teknikerleri yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-2: Sterilizasyon, Asepsi–Antisepsi ve Enfeksiyon Kontrolünde Yetkinlik kapsamında sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerine hakim, kontaminasyon risklerini yönetebilen ve ameliyathane enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışabilen profesyonelleri yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-3: İletişim, Ekip Çalışması ve Profesyonellik çerçevesinde cerrahi ekip içinde etkili iletişim kurabilen; ameliyathane çalışma disiplinine uygun, etik ve profesyonel davranışları benimseyen sağlık çalışanları yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-4: Teknoloji Kullanımı, Dijital Yetkinlik ve Yaşam Boyu Öğrenme bağlamında ameliyathanede kullanılan dijital teknolojileri, bilişim sistemlerini ve tıbbi cihazları etkin şekilde kullanabilen; alanındaki bilimsel ve teknolojik yenilikleri izleyen ve mesleki gelişimini sürdüren bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-5: Hasta Güvenliği, Kalite ve Sağlık Hizmetlerinde Sorumluluk Bilinci doğrultusunda hasta güvenliği kültürüne sahip, kalite süreçlerine uyumlu, veri gizliliği ve etik kurallara bağlı; ameliyathane hizmetlerinde sorumluluk bilinciyle hareket eden sağlık profesyonelleri yetiştirmek amaçlanmıştır.

 
Program Eğitim Hedefleri:
Program Eğitim Amaç-1: Aseptik teknikleri, cerrahi ekip hazırlığını, ameliyathane araç-gereç yönetimini ve steril alan uygulamalarını güvenli ve etkili şekilde gerçekleştirebilen mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
  1. Öğrenciler, cerrahide aseptik teknikleri doğru ve eksiksiz uygular.
  2. Öğrenciler, ameliyathanenin pre-operatif, intra-operatif ve post-operatif hazırlık süreçlerini eksiksiz yönetebilir.
  3. Öğrenciler cerrahi set, alet, malzeme ve cihazların kullanımını standartlara uygun şekilde gerçekleştirir.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI):
  • KPI 1.1: Beceri laboratuvarı ve klinik uygulamalarda öğrencilerin %85’inin uygulama değerlendirme rubriklerinde “başarılı” düzeyde performans göstermesi.
  • KPI 1.2: Mezunların %70’inin ilk 1 yıl içinde ameliyathane, sterilizasyon veya cerrahi birimlerde istihdam edilmesi.
  • KPI 1.3: Klinik eğitim değerlendirme formlarında cerrahi beceri yeterliliği ortalama puanının ≥4/5 olması.
Program Eğitim Amaç-2: Sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerine hâkim, kontaminasyon risklerini yönetebilen ve enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışan profesyoneller yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
  1. Öğrenciler sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkelerini bilimsel standartlara uygun şekilde açıklar.
  2. Öğrenciler sterilizasyon zincirinin tüm aşamalarını (temizlik, paketleme, sterilizasyon, depolama) doğru şekilde uygular.
  3. Öğrenciler enfeksiyon kontrol protokollerine (el hijyeni, PPE, atık yönetimi) tam uyum sağlar.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
  • KPI 2.1: Sterilizasyon-dezenfeksiyon uygulama sınavlarında öğrencilerin en az %80’inin ≥70/100 başarı göstermesi.
  • KPI 2.2: Staj yapılan kurumlarda öğrencilerin enfeksiyon kontrol protokollerine uyum oranı (form değerlendirmeleri) ≥%90.
  • KPI 2.3: Mezun memnuniyeti anketlerinde “enfeksiyon kontrolü yeterliliği” alanında memnuniyet düzeyinin ≥4/5 olması.
Program Eğitim Amaç-3: Cerrahi ekip içinde etkili iletişim kurabilen, etik ve profesyonel davranışları benimseyen mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
  1. Öğrenciler cerrahi ekip içi iletişim becerilerini etkin biçimde kullanır.
  2. Öğrenciler etik ilkelere uygun davranır, mahremiyet ve gizlilik kurallarına uyar.
  3. Öğrenciler ameliyathane çalışma disiplinine, takım rol dağılımına ve profesyonel tutuma uygun davranış sergiler.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
  • KPI 3.1: Klinik eğitim sürecinde profesyonellik ve iletişim alanında öğrencilerin ortalama değerlendirme skorunun ≥4/5 olması.
  • KPI 3.2: İşveren geri bildirimlerinde “iletişim ve ekip uyumu” alanında memnuniyet oranının ≥%80 olması.
  • KPI 3.3: Öğrencilerin %90’ının “Sağlıkta İletişim ve Profesyonellik” modülünü başarıyla tamamlaması.
Program Eğitim Amaç-4: Ameliyathanede kullanılan dijital teknolojileri ve tıbbi cihazları etkin şekilde kullanabilen; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
  1. Öğrenciler ameliyathanede kullanılan tıbbi cihazları ve dijital sistemleri etkin kullanır.
  2. Öğrenciler temel bilişim teknolojilerini (hasta takip sistemleri, dijital arşiv, ameliyathane yazılımları) doğru kullanır.
  3. Öğrenciler mesleki yenilikleri izler, bilimsel araştırmalara katılım motivasyonu geliştirir.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
  • KPI 4.1: Tıbbi cihaz kullanım beceri sınavlarında öğrencilerin başarı oranının ≥%80 olması.
  • KPI 4.2: Öğrencilerin %60’ının eğitim süresince en az 1 bilimsel etkinlik/seminer/konferansa katılması.
  • KPI 4.3: Mezunların %50’sinin “yaşam boyu öğrenme” farkındalığı yüksek (≥4/5) olarak değerlendirilmesi (mezun anketi).
Program Eğitim Amaç-5: Hasta güvenliği kültürüne sahip, kaliteli hizmet sunan, etik ve sorumluluk bilinci gelişmiş sağlık profesyonelleri yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
  1. Öğrenciler hasta güvenliği ilkelerini uygular.
  2. Öğrenciler sağlıkta kalite standartlarına (SKS) uygun çalışır.
  3. Öğrenciler etik ve yasal sorumlulukları bilir ve uygulamalarda dikkate alır.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI-5)
  • KPI 5.1: Öğrencilerin “Hasta Güvenliği Uygulamaları” performans puanının ortalamasının ≥4/5 olması.
  • KPI 5.2: Staj yapılan kurumlarda öğrencilerin SKS'ye uyum oranının ≥%85 olması.
  • KPI 5.3: Mezun olan öğrencilerin en az %70’inin “etik sorumluluk bilinci” alanında yüksek yeterlilik göstermesi (işveren değerlendirmesi).