Program Eğitim Amaçları:
PEA-1:Cerrahi Uygulama ve Ameliyathane Hizmetlerinde Yetkinlik doğrultusunda ameliyathanenin ideal işleyişini bilen; aseptik teknikleri, cerrahi ekip hazırlığını, ameliyathane araç-gereç yönetimini ve steril alan uygulamalarını güvenli ve etkili şekilde gerçekleştirebilen nitelikli sağlık teknikerleri yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-2: Sterilizasyon, Asepsi–Antisepsi ve Enfeksiyon Kontrolünde Yetkinlik kapsamında sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerine hakim, kontaminasyon risklerini yönetebilen ve ameliyathane enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışabilen profesyonelleri yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-3: İletişim, Ekip Çalışması ve Profesyonellik çerçevesinde cerrahi ekip içinde etkili iletişim kurabilen; ameliyathane çalışma disiplinine uygun, etik ve profesyonel davranışları benimseyen sağlık çalışanları yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-4: Teknoloji Kullanımı, Dijital Yetkinlik ve Yaşam Boyu Öğrenme bağlamında ameliyathanede kullanılan dijital teknolojileri, bilişim sistemlerini ve tıbbi cihazları etkin şekilde kullanabilen; alanındaki bilimsel ve teknolojik yenilikleri izleyen ve mesleki gelişimini sürdüren bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.
PEA-5: Hasta Güvenliği, Kalite ve Sağlık Hizmetlerinde Sorumluluk Bilinci doğrultusunda hasta güvenliği kültürüne sahip, kalite süreçlerine uyumlu, veri gizliliği ve etik kurallara bağlı; ameliyathane hizmetlerinde sorumluluk bilinciyle hareket eden sağlık profesyonelleri yetiştirmek amaçlanmıştır.
Program Eğitim Hedefleri:
Program Eğitim Amaç-1: Aseptik teknikleri, cerrahi ekip hazırlığını, ameliyathane araç-gereç yönetimini ve steril alan uygulamalarını güvenli ve etkili şekilde gerçekleştirebilen mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
- Öğrenciler, cerrahide aseptik teknikleri doğru ve eksiksiz uygular.
- Öğrenciler, ameliyathanenin pre-operatif, intra-operatif ve post-operatif hazırlık süreçlerini eksiksiz yönetebilir.
- Öğrenciler cerrahi set, alet, malzeme ve cihazların kullanımını standartlara uygun şekilde gerçekleştirir.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI):
- KPI 1.1: Beceri laboratuvarı ve klinik uygulamalarda öğrencilerin %85’inin uygulama değerlendirme rubriklerinde “başarılı” düzeyde performans göstermesi.
- KPI 1.2: Mezunların %70’inin ilk 1 yıl içinde ameliyathane, sterilizasyon veya cerrahi birimlerde istihdam edilmesi.
- KPI 1.3: Klinik eğitim değerlendirme formlarında cerrahi beceri yeterliliği ortalama puanının ≥4/5 olması.
Program Eğitim Amaç-2: Sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerine hâkim, kontaminasyon risklerini yönetebilen ve enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışan profesyoneller yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
- Öğrenciler sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkelerini bilimsel standartlara uygun şekilde açıklar.
- Öğrenciler sterilizasyon zincirinin tüm aşamalarını (temizlik, paketleme, sterilizasyon, depolama) doğru şekilde uygular.
- Öğrenciler enfeksiyon kontrol protokollerine (el hijyeni, PPE, atık yönetimi) tam uyum sağlar.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
- KPI 2.1: Sterilizasyon-dezenfeksiyon uygulama sınavlarında öğrencilerin en az %80’inin ≥70/100 başarı göstermesi.
- KPI 2.2: Staj yapılan kurumlarda öğrencilerin enfeksiyon kontrol protokollerine uyum oranı (form değerlendirmeleri) ≥%90.
- KPI 2.3: Mezun memnuniyeti anketlerinde “enfeksiyon kontrolü yeterliliği” alanında memnuniyet düzeyinin ≥4/5 olması.
Program Eğitim Amaç-3: Cerrahi ekip içinde etkili iletişim kurabilen, etik ve profesyonel davranışları benimseyen mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
- Öğrenciler cerrahi ekip içi iletişim becerilerini etkin biçimde kullanır.
- Öğrenciler etik ilkelere uygun davranır, mahremiyet ve gizlilik kurallarına uyar.
- Öğrenciler ameliyathane çalışma disiplinine, takım rol dağılımına ve profesyonel tutuma uygun davranış sergiler.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
- KPI 3.1: Klinik eğitim sürecinde profesyonellik ve iletişim alanında öğrencilerin ortalama değerlendirme skorunun ≥4/5 olması.
- KPI 3.2: İşveren geri bildirimlerinde “iletişim ve ekip uyumu” alanında memnuniyet oranının ≥%80 olması.
- KPI 3.3: Öğrencilerin %90’ının “Sağlıkta İletişim ve Profesyonellik” modülünü başarıyla tamamlaması.
Program Eğitim Amaç-4: Ameliyathanede kullanılan dijital teknolojileri ve tıbbi cihazları etkin şekilde kullanabilen; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden mezunlar yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
- Öğrenciler ameliyathanede kullanılan tıbbi cihazları ve dijital sistemleri etkin kullanır.
- Öğrenciler temel bilişim teknolojilerini (hasta takip sistemleri, dijital arşiv, ameliyathane yazılımları) doğru kullanır.
- Öğrenciler mesleki yenilikleri izler, bilimsel araştırmalara katılım motivasyonu geliştirir.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)
- KPI 4.1: Tıbbi cihaz kullanım beceri sınavlarında öğrencilerin başarı oranının ≥%80 olması.
- KPI 4.2: Öğrencilerin %60’ının eğitim süresince en az 1 bilimsel etkinlik/seminer/konferansa katılması.
- KPI 4.3: Mezunların %50’sinin “yaşam boyu öğrenme” farkındalığı yüksek (≥4/5) olarak değerlendirilmesi (mezun anketi).
Program Eğitim Amaç-5: Hasta güvenliği kültürüne sahip, kaliteli hizmet sunan, etik ve sorumluluk bilinci gelişmiş sağlık profesyonelleri yetiştirmek.
Eğitim Hedefleri:
- Öğrenciler hasta güvenliği ilkelerini uygular.
- Öğrenciler sağlıkta kalite standartlarına (SKS) uygun çalışır.
- Öğrenciler etik ve yasal sorumlulukları bilir ve uygulamalarda dikkate alır.
Anahtar Performans Göstergeleri (KPI-5)
- KPI 5.1: Öğrencilerin “Hasta Güvenliği Uygulamaları” performans puanının ortalamasının ≥4/5 olması.
- KPI 5.2: Staj yapılan kurumlarda öğrencilerin SKS'ye uyum oranının ≥%85 olması.
- KPI 5.3: Mezun olan öğrencilerin en az %70’inin “etik sorumluluk bilinci” alanında yüksek yeterlilik göstermesi (işveren değerlendirmesi).