İstinye Üniversitesi

İnşaat Sektöründe Proje Yönetimi Eğitimi

1

 

İnşaat sektöründe çalışan proje paydaşları (proje sponsorları, proje sahipleri, kullanıcılar, proje ekip üyeleri, proje yöneticileri, proje liderleri vb.), İnşaat Sektöründe Proje Yönetimi konusunda derinlemesine bilgi edinmek isteyenler, Öğrenciler, Profesyonel anlamda Proje Yönetimi mesleğini/uzmanlığını uygulayacak kişiler.

42 Saat, 7 Gün Cumartesi – Pazar 09:30 - 16:30

  • Yapım Projeleri Tanımlama ve Planlama - 1 Saat                 
  • Neyin, Ne zaman, Nerede, Nasıl ve Kim tarafından yapılacağının belirlenmesi - 4N1K
  • İş Geliştirme ve Fizibilite - 1 Saat
  • Bir girişim, veya projeyi gerçekleştirmeye karar verme süreci boyunca hem teknik hem finansal açılardan gerekli araştırmalar ile değerlendirmelerin yapılmasıdır.
  • Proje Finansmanı - 2 Saat
  • Proje Yatırımcısının fizibilite sonucu oluşturduğu bütçenin oluşturulması sürecidir.
  • Satın alma / İhale Yönetimi - 2 Saat
  • İdari birimlerinden gelen istekler doğrultusunda araç-gereç, cihaz, makine ve hizmet satın alma işlemleri ile ilgili evrakların hazırlanması, ihalenin yönetilmesi.
  • Şantiye Yönetimi - 1 Saat
  • Yapının idari, teknik ve uygulama sürecini belirli termin sürecinde belirlenen metodolojisi çerçevesinde oluşturulan ile yönetim planıdır.
  • İnşaat Projelerinde Tedarik Yönetimi - 1 Saat
  • Maliyeti azaltma, kaliteyi yükseltme ve son ürünün müşteriye teslimine kadar olan tüm süreçlerin geliştirilmesi hedefleri
  • İş Sağlığı ve Güvenliği - 1 Saat
  • Riskin Az veya Çok Olması değil önemli olan alınan önlem hedeflerinin belirlenmesi
  • İşletmeye Alma Yönetimi (T&C) - 1 Saat
  • İnsanların iş birliği yapmalarını sağlama ve onları bir amaca doğru yöneltme işlerinin ve faaliyetlerinin tümünü ifade ederken aynı zamanda yapılan işin teslimi sürecinin yönetimi ile tüm devreye alma ve bakım faaliyetlerini tanımlar.
  • Hakkediş Yönetimi - 1 Saat
  • Sözleşmesi imzalanmış ve uygulaması başlatılmış proje için, sözleşmede belirlenen aralıklarla, yapılan iş miktarı karşılığında yükleniciye ödenen bedel yönetimidir. 
  • Paydaş Yönetimi - 1 Saat
  • Üst yönetim desteğinin alınmasının projelerin başarısı üzerindeki etkileri değerlendirilir.
  • Süre, Kaynak ve Maliyet Yönetimi - 2 Saat
  • Proje planı ve takvimini baz alarak projenin zaman, kaynak ve maliyet yönetimi yapılır.
  • Kritik Yol Analizi - 1 Saat
  • Projenin darboğazlarının belirlenerek projeyi başarıya götürmek için önceden önlem alınır.
  • Proje İletişim Yönetimi - 1 Saat
  • Proje içi ve proje dışı bilgi akışının, plana bağlı olarak yönetimi sağlanır.
  • Proje Kalite Yönetimi - 2 Saat
  • Kalite Kontrol ve Kalite Güvence kavramları verilir, başarı kriterlerinin ölçümü için parametrelerin tanımı yapılır.

 

  • Risk Yönetimi - 1 Saat
  • Projelerde oluşabilecek risklerin önceden belirlenmesi ve yönetimi, oluşan sorunların yönetimi sağlanır.
  • Değişim Yönetimi - 1 Saat
  • Organizasyonel ve proje değişikliklerinin ayrımı, etkilerinin değerlendirilmesi ve yönetimi sağlanır.
  • Proje Raporlama (Kazanılmış Değer Analizi) - 1 Saat
  • Kontrol sistemi aracılığı ile herhangi bir zamanda proje durumunu raporlamak için Kazanılmış Değer Analizi ve kullanılan formüller verilir.
  • Proje Kapanışı - 1 Saat
  • Projelerin sonlandırılması için gerekli aktiviteler tanımlanır ve belirlenmiş kriterlere göre projenin başarısı ölçülür.
  • Vaka Çalışması - 12 Saat
  • Eğitim süresince katılımcının aktif katılımı sağlanır.
  • Proje Yönetimi Programları 2 (MS Project) -  2 Saat
  • MS Project tabanlı proje yönetimi desteği sağlanır.
  • Uygulamalı Proje Yönetimi - 6 Saat
  • Katılımcılar proje yönetimi uygulamasını prestijli şantiyelerde yerinde görerek, ilgili yöneticiler ile birebir görüşerek, teorinin pratikte nasıl gerçekleştiğini gözlemleyebileceklerdir.

Eğitimimizin içeriğinde projelerin nasıl gözden geçirilmesi gerektiği, nasıl izlenmesi gerektiği ve nasıl dokümante edilmesi gerektiği de detaylı ele alınır. Başarı kriterlerini, kontrol ve onay noktalarını, projenin hem başında, hem ileriki aşamalarda nasıl belirlenmesi, değiştirilmesi gerektiği gibi başlıklar da eğitim esnasında paylaşılır. Ayrıca gerçekleşenlerle ilgili kayıtları tutarak, gelecekteki projelerin referans noktalarını hazırlamak, aynı hataların tekrarlanmaması için alınan önlemlerin neler olması gerektiği detayla anlatılır.

Eğitim teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirilecek olup, eğitimde MS Project programı kullanılacaktır.

Eğitimimiz, hedeflerin ve amaçların belirlenmesi ile zamanın önemini öğretir. Nereye gideceğini bilmeyen bir gemi denizde kaybolmaya, hedefleri ve amaçları belirlememiş bir proje ise başarısız olmaya mahkumdur. Bu yüzden projenin kapsamını, belirlemek çok önemlidir. Kapsamı belirlemek kadar, projeleri zamanında, bütçesinde ve istenen kalitede bitirmek de bu sertifika programı çerçevesinde katılımcılara anlatılacaktır.

•             Mevcut kaynaklar ile ihtiyaçları nasıl karşılayacağınızı öğrenirsiniz. Eğer elinizdeki uygun kaynakları bilmiyor ya da mevcut kaynakların neler ile uğraştıklarını takip edemiyorsanız, projeleri gerçekleştirmeniz oldukça zordur. Üstelik elinizdeki kaynakları sadece insan olarak değil, para, teçhizat, ekipman vb. olarak da düşünmeniz gerekir. Sertifika Programımız ile önünüzdeki projelerde ne kadar kaynağa ihtiyacınız olacağını belirlemenin yollarını öğreneceksiniz.

•             Eğitimimizin içeriğinde projelerin nasıl gözden geçirilmesi, nasıl izlenmesi ve nasıl dokümante edilmesi gerektiği de detaylı olarak ele alınır. Başarı kriterlerini, kontrol ve onay noktalarını, projenin hem başında, hem ileri aşamalarda nasıl belirlenmesi, değiştirilmesi gerektiği gibi başlıklar da eğitim esnasında paylaşılır. Ayrıca gerçekleşenlerle ilgili kayıtları tutarak, gelecekteki projelerin referans noktalarını hazırlamak, aynı hataların tekrarlanmaması için alınan önlemlerin neler olması gerektiği detayla anlatılır.

•             Eğitimimizin bir parçası olarak Microsoft Project® programını kullanarak, bilgi sistemlerini daha etkin kullanmayı öğrenirsiniz. Günümüzde projeleri kağıt ve kalem ile yönetmek neredeyse imkansız hale gelmiştir. Bu yüzden Microsoft Project®’i kullanmak, aşağıdaki sebeplerden dolayı çalışmalarına hız kazandıracaktır.

 

Birden fazla projenin takibinde kolaylık sağlamak,

Kaynakların iş yüklerini kolaylıkla takip edebilmek,

Proje maliyetlerini ve nakit akışlarını izleyebilmek,

Alternatif planların hızlı bir biçimde oluşturulmasını sağlamak,

Kullanılan raporlama, sunum, form vb. gibi dokümanların proje yönetimi açısından incelenmesi veya gerekli olabilecek Microsoft Project® raporlarını tanıtma,

Proje kaynaklarının gerçekleşme verilerini düzenli girebilecekleri bir sanal ortam oluşturmak

Proje taraflarının (müşteri-üst yönetim) projenin ilerleyişini izlemelerine imkan sağlamak

Katılımcıların sertifikaya hak kazanabilmeleri için, aşağıda belirtilen kriterlerden 100 üzerinden 70 puana almaları gerekmektedir. Bu puanı alan kişilere Sertifika, alamayan kişilere de Katılım Belgesi düzenlenir.

•          Katılım (%10)
•          Ödev (%10)
•          Ara Sınav (Proje Yönetimi Metodu Ağırlıklı (% 30)  
•          Final Sınav (% 50)

imur Kabadayı MSc, MBA

Yönetici direktörlük ve danışmanlık yapan Timur Kabadayı’nın İlaç Endüstrisinde yaklaşık yirmi beş yıllık tecrübesi vardır. Eczacıbaşı İlaç Lüleburgaz tesislerinde Bakım Onarım Müdürlüğünden, Kanada Apotex firmasında Bilgisayarlı Sistemlerin Validasyonu Bölümüne geçerek meslek hayatında yön değiştirmiş ve alt yapısı sayesinde bu bölümde çok kısa bir sürede bölüm müdürlüğüne yükselmiştir. 2004 yılında Conval Grup’u kurmuştur. Ekibi ile birlikte yurtiçi ve yurtdışında İlaç Endüstrisi CSV projelerini başarılı bir şekilde yürütmektedir. Yüksek Makine Mühendisi olan Timur Kabadayı, MBA programını York Üniversitesi, Toronto’da tamamlamıştır.


Ömer Çimen BSc

Yaklaşık 11 yıldır Danışman olarak çalışmaktadır. Uzmanlık alanı bilgisayarlı sistemler validasyonu olup büyük çapta ERP sistemlerinin validasyon çalışmalarının yönetilmesinin yanı sıra IT kalite süreçlerinin düzenlenmesine de destek vermektedir. Endüstri Mühendisi olan Ömer Çimen, lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi’nde tamamlamıştır.


Şebnem Kesim MSc

Danışmanlık yapan Şebnem Kesim’in İlaç Endüstrisinde yaklaşık 13 yıllık tecrübesi vardır. Abdi İbrahim İlaç Kalite Kontrol Laboratuarında Analist olarak çalıştıktan sonra danışmanlık yapmaya başlamıştır. Danışman olarak çalışmakta olduğu 11 yıl boyunca özellikle Laboratuar Ekipmanları Validasyonu ve Laboratuar Bilgisayarlı Sistem Projeleri’nde yer almıştır. Kimya Mühendisi olan Şebnem Kesim, Yüksek Lisans Programını “Engineering Management” bölümünde tamamlamıştır.


Ceren Topçular MSc

Yaklaşık 11 yıldır Danışman olarak çalışmaktadır. Uzmanlık alanı bilgisayarlı sistemler validasyonu olup ERP, kalite yönetim, depo yönetim, bina yönetim ve network gibi sistemlerin validasyon çalışmalarının yönetilmesinin yanı sıra Axelos onaylı ITIL expert sertifikası ile IT kalite süreçlerinin düzenlenmesine de destek vermektedir. Kimya Yüksek Mühendisi olan Ceren Topçular, lisans ve yüksek lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesi’nde tamamlamıştır.


Haluk Tanca BSc

Yaklaşık 2 yıldır danışmanlık yapan Haluk Tanca’nın İş dünyasında 31 yıllık, ilaç endüstrisinde yaklaşık 11 yıllık tecrübesi vardır. Kodak ve UCB Pharma’da Avrupa,Ortadogu ve Afrika IT direktörlüğünü yürütmüştür. Yurtiçi ve yurtdışında İlaç Endüstrisi IT, Data governance ve Bilgisayarlı sistemler validasyonu projelerini başarılı bir şekilde yürütmektedir.


Serdar Çatar MSc

1976 yılında doğan R.Serdar Çatar, İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun olmuştur. İTÜ Mimarlık Fakültesi Proje ve Yapım Yönetimi yüksek lisans programını tamamlamıştır. Halen aynı Üniversitede doktora çalışmasını sürdürmektedir. İş hayatına Koray İnşaat’ta başlayan Çatar, 1998 yılından itibaren; Saha Mimarı, Kontrol Mimarı, Şantiye Şefliği, Teknik Ofis Yöneticiliği, Proje Müdürlüğü, Yurtdışı ve Yurtiçi Projeler Koordinatörlüğü, İnşaat Koordinatörlüğü görevlerinde bulundu. Çalıştığı şirketler; inşaat taahhüt, müşavirlik, gayrimenkul geliştirme şirketleri ile finansal gayrimenkul fonlarından oluşmuştur. Şu ana kadar, yüksek katlı binalar, özel nitelikli konutlar, iş merkezleri, oteller, nitelikli restorasyon projeleri, kültür ve kongre merkezleri ile pek çok endüstri yapılarını tamamlamıştır. Tamamladığı projeler, ulusal ve uluslararası yayınlarda yer almış ve ödüller kazanmıştır. Yerli ve çok uluslu yönetim şirketlerde çalışan Çatar, inşaat öncesi, inşaat süreci ve sonrasındaki her aşamada yönetici olarak yer almıştır.


Can Akgün BSc

Yöneticilik ve danışmanlık yapan Can Akgün’ün inşaat sektöründe yaklaşık 20 yıllık deneyimi bulunmaktadır. Havacılık alanında hizmet veren kurumsal firmalarda mekanik kontrol mühendisliği, proje yöneticiliği ve takım liderliği gibi pozisyonlarda görev alan Akgün yine aynı alanda hizmet veren şirketin yöneticiliğine devam etmektedir. Eş zamanlı olarak dünya çapında düzenlenen otomotiv sektörü proje yarışmalarında 1.lik ödülleri kazanmış, tasarım ve icatlarını prototip olarak modelleyerek, tüm araçlarda kullanılabilecek ticari ürünler haline getirmiştir. “Risk Uyarı Sistemi”, “Sanal Yol Şerit ve Uyarı Simülasyon Sistemi”, ”Sistematik Olarak Rezervli Araç Kolonizasyonu ile Akıllı Rota Planlaması” tasarımlarından bazılarıdır. Havacılık ve inşaat sektöründe faaliyet gösteren dernek ve vakıflarda yönetim kurulu üyelikleri, yenilenebilir enerji, ekolojik yapı teknolojileri ve ekolojik yapılarda klimatizasyon sistemleri, proje yönetimi, işletmeye alma yönetimi ve test ve devreye alma konularında uzmanlığı ve patent çalışmaları bulunan Can Akgün, İngilizce ve Almanca bilmektedir.


Fatih Ulusoy Bsc

1980 yılında doğan Fatih ULUSOY, Sakarya Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. İstanbul Aydın Üniversitesinde İşletme yüksek lisans programını tamamlamıştır. Ayrıca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından açılan İş Sağlığı Güvenliği Sınavında başarılı olarak İş Güvenliği Uzmanlığı Belgesini almıştır. Akabinde ihtisasını İstanbul Aydın Üniversitesinde Yüksek Lisansını bitirip halen aynı Üniversitede doktora çalışmasını sürdürmektedir.

İş hayatına aile şirketinde mühendis, yönetici ve Genel Müdür pozisyonlarında görevlerde olmak üzere 17 yıl görev almıştır. Ayrıca İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmeti veren şirketi ve Proje Yönetimi, Kontrolörlük ve Müşavirlik, Test ve Devreye Alma alanlarında faaliyet gösteren Uluslararası firmada yöneticilik yapmaktadır. Ayrıca Yurtiçinde bulunan kurumsal firmalara mühendislik alanında danışmanlık hizmeti vermektedir.

Eğitim Yeri

İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü

Eğitim Tarihleri

29 Eylül - 20 Ekim 2018
Cumartesi-Pazar günleri
09:30 - 16:00

Eğitim Ücreti:

3.100TL (KDV Dahil)

Detaylı Bilgi ve Kayıt için:

Tel: 0850 283 60 00
E-Mail: isusem@istinye.edu.tr
Adres: İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü, Maltepe Mah., Edirne Çırpıcı Yolu, No.9 Zeytinburnu, İstanbul

İndirim Oranları

İSÜ öğrenci ve mensupları, MLP Care Grubu çalışanları ve Commtech Grubu çalışanlarına %50,
İSÜ, MLP ve Commtech mensuplarının 1.derece yakınlarına %25,
İSÜ’nün kurumsal anlaşma yaptığı şirket çalışanlarına %25,
30 Haziran’a kadar kayıt yaptıranlara %10 indirim uygulanacaktır.