Uzaktan eğitim, eğitim kaynağının ve öğrenicinin zaman ve mesafe nedeniyle birbirinden uzak olduğu bir durumda öğrenmeye erişim sağlamanın yanı sıra bir eğitim sistemi olarak da tanımlanmaktadır. Kısacası, uzaktan öğrenmenin, sınıf dışındaki bir öğrencinin eğitim gereksinimlerini karşılamak için eşit kalitede eğitim sunmak için ideal bir yol olduğunu söyleyebiliriz. Bu eğitim yöntemi, dünya çapında çok sayıda üniversite ve enstitü tarafından benimsenmektedir. Yeni teknolojiler, uzaktan öğrenmeyi kurumlar ve öğrenciler için giderek daha popüler bir seçenek haline getirmiştir.
Uzaktan eğitim, bilişim teknolojisine dayanan bir eğitim alanıdır ve sınıf odalarında fiziksel olarak bulunmayan öğrencilere öğrenmeyi planlayan öğretim sistemleridir. Derslere kişisel olarak katılmak yerine, öğretmenler ve öğrenciler uygun zamanlarında iletişim kurar ve uygun bir teknoloji ile basılı veya elektronik materyalleri seçer ve değiştirirler.
Çevrimiçi eğitim, elle tutulur ve interaktif bir öğrenme deneyimi olarak kabul edilebilir. Sanal sınıflar, video konferanslar, video dersleri ve diğer uyarıcı öğrenme olasılıkları olan karşılıklı bir multimedya deneyimine sahip olmak için interneti kullanır.
Öğretim ve öğrenim eşzamanlı olarak gerçekleştiğinde, bu durum “aynı zamanda” anlamına gelen “senkron” olarak adlandırılır. Öte yandan, öğretmen ve öğrenci, zamanının uygunluğuna göre katıldığı zaman, durumun "aynı zamanda olmayan" anlamına gelen "asenkron" bir durum olarak adlandırılır.
"Hibrit Öğretim" terimi genellikle uzaktan eğitim programlarında kullanılmaktadır. Aslında bu terim, hem "senkronize" hem de "asenkronize" kavramının karışımıdır, yani uzaktan öğrenmeyi ve yüz yüze görüşmeyi de içerir. Bu durum, öğretmenin e-posta, anlık mesajlar, telefon veya görüntülü arama gibi farklı yollarla aynı anda mevcut olduğu yerlerde öğretmenine belirli saatler sunacak şekilde düzenlenmiştir.
2017-2018 Güz Döneminden itibaren Lisans ve Önlisans düzeyinde Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II, Türk Dili I-II ve Genel İngilizce I-II dersleri verilmektedir.
Uzaktan eğitim metoduyla verilen derslerin sınavları, okulumuzda gözetmen denetiminde dersliklerde gerçekleştirilmektedir. İlgili sınavlara belirtilen tarih, saat ve salonlarda girilmesi zorunludur. Vize(ara sınavlar) dersler başladıktan 7 hafta sonrasında final(yarıyıl sonu sınavlar) ise dersler bittikten sonra uygulanmaktadır.
2019-2020-Bahar döneminde verilen derslerin etki oranları aşağıdaki şekildedir.
- ATA101 - Atatürk İlkeleri İlklap Tarihi I %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınavı
- ATA102 - Atatürk İlkeleri İlklap Tarihi II %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınavı
- DİL101 Genel İngilizce I %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınavı
- DİL102 Genel İngilizce II %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınav
- TRK101 Türk Dili I %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınavı
- TRK102 Türk Dili II %40 Ara Sınav, %60 Yarıyıl Sonu Sınavı
Uzaktan eğitim yoluyla verilen ATA101- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 dersi videolarına aşağıdaki kılavuzda anlatıldığı şekilde ulaşabilirsiniz.
E-Ders Kılavuzu için Tıklayınız.
Uzaktan eğitim yoluyla verilen TRK101- Türk Dili 1 dersi videolarına aşağıdaki kılavuzda anlatıldığı şekilde ulaşabilirsiniz.
E-Ders Kılavuzu için Tıklayınız.