İstinye Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu; sağlıklı veya hasta gönüllüler üzerinde gönüllü bilgilendirilmiş onam formu alınması şartıyla Sağlık Bilimleri alanında yapılacak olan çalışma alanlarını kapsar;

a) Tüm gözlemsel çalışmaları,
b) Anket çalışmalarını,
c) Dosya ve görüntü kayıtları gibi retrospektif arşiv taramalarını,
ç) Kan, idrar, radyolojik görüntü gibi biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji, radyoloji vb. koleksiyon materyalleriyle veya rutin muayene, tetkik, tahlil ve tedavi işlemleri sırasında elde edilmiş materyallerle yapılacak retrospektif araştırmaları,
d) Gen tedavisi klinik araştırmaları dışında kalan ve tanıya/prognoza/yaşam süresi/takibe yönelik olan genetik materyalle yapılacak retrospektif çalışmaları,
e) Hemşirelik Uygulamaları sınırları içerisinde yapılacak araştırmaları,
f) Antropometrik ölçümlere dayalı yapılan çalışmaları,
g) Yaşam alışkanlıklarının değerlendirilmesi araştırmalarını,

İstinye Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Yönergesi ile İstinye Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’nun görev alanına giren araştırmalar bu Yönerge’nin kapsamı dışındadır.

İstinye Üniversitesi bünyesindeki yüksek lisans ve doktora programlarında yer alan öğrenciler ve kurum içi öğretim üyeleri ile Medical Park ve Liv Hospital hastane gruplarından yapılacak İnsan Araştırmaları Etik Kurulu başvuruları ÜCRETSİZDİR.

Yapılacak olan çalışmalarda / araştırmalarda “6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 6., 7. 8., 9. ve 12.” maddeleri dikkate alınmalıdır.

Prof. Dr. Semra ŞARDAŞ - Kurul Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI - Başkan Yardımcısı
Furkan GÜLER - Sekreter  
Gözde ADA- Sekreter                                                                                                                                                       

 

Etik Kurul İletişim Bilgileri
Vadi Kampüs, H blok, 2. Kat - 211
etikkurul@istinye.edu.tr

Her ayın 1 - 15 aralığında dosya teslimleri yapılması gerekmektedir.

  • İnsan Araştırmaları Etik Kurulu, Ağustos ayı boyunca dosya/başvuru kabul etmemektedir. Başvurularınızı Eylül ayından itibaren iletmenizi rica ederiz.

(Belirtilen tarih aralığı dışında dosya kabul edilmemektedir.)

Başvurular, Vadi Kampüs, H blok, 2. Kat - 211 Ofis Numaralı Etik Kurul Sekreterliğine yapılmalıdır.

  • İnsan Araştırmaları Etik Kurulu ayda bir defa toplanmaktadır, ayın son haftası kurul başkanı ve kurul üyelerinin belirlediği tarih aralığında yapılmaktadır.
  • Belirlenen dosya teslim tarihleri aralığında eksiksiz teslim edilen başvurular toplantı gündemine alınır, başvurusu dosyasında eksik tespit edilen başvurular bir sonra ki ay yapılacak olan toplantı gündemine ve değerlendirmesine bırakılacaktır.
  • Başvuru dosyası teslim süreci; Sekreterliğe tüm formların WORD ve PDF hali sıkıştırılmış klasör (ZİP) olarak mail atılmalıdır. (etikkurul@istinye.edu.tr) ayrıca, tüm İmza sürecleri tamamlanan başvuru dosyanızı eksiksiz şeffaf dosya içerisine yerleştirilmiş olarak mavi telli dosya içinde USB veya CD ile birlikte Etik Kurul Sekreterine elden de teslim edilmelidir. 

Dosya teslimi saat 16:00'ya kadar yapılması gerekmektedir. Islak imzalı olarak teslim edilmeyen başvuru dosyaları toplantı gündemine alınmayacaktır.

  1. Başvuru Kontrol Listesinde yer alan tüm formların Başvuru Dosyası içerisinde eksiksiz, tarih ve imzalı hali ile olmalıdır.
  2. Başvuru Formunda yer alan tüm maddeler boş bırakılmamalıdır.
  3. Online yapılacak olan Araştırmalarda Gönüllü Onam Formu'nun eklenmiş olduğu Google Forms ekran görüntüsünün başvuru dosyasına eklenmesi gerekmektedir.
  4. Araştırmada yer alacak “anket, ölçek, test ve mülakat soruları” anonim olmayıp bir araştırmacıya ait ise izin yazıları alınmalı ve dosyaya eklenmelidir.
  5. Araştırmada kullanılacak anket soruları (Uygulanacak anket soruları Anonim midir? Anket soruları Anonim değil ise izin belgesi dosya içerisine eklenmelidir. Açık olan ölçekler ek dilekçe ile dosyaya eklenmelidir.)
  6. Literatür örneği (Literatür basılı halde, tam metin olarak dosyaya eklenmelidir, en az üç adet literatür örneği dosyada yer almalıdır.)
  7. Çalışma içerisinde yer alan tüm araştırmacılara ait Özgeçmiş Formlarının web sayfamızda yer alan İnsan Araştırmaları Etik Kuruluna uygun olan formatta güncel ve imzalı olarak dosyaya eklenmelidir.
  8. Araştırma çocuklar/yasal temsilcilik gerektiren kişiler üzerinde yapılıyorsa, veli/vasi onay imza formu araştırma dosyasına eklenmelidir.
  9. İstinye Üniversitesi'nde fakülte belirtilerek yapılan çalışmalar için ilgili fakülte dekanlığı/müdürlüğünden alınan onay dilekçesi dosyaya eklenmelidir.
  10. İstinye Üniversitesi'nin genelinde veri toplanması planlanıyor ise Rektörlük izni için bağlı olduğu fakülte sekreterliği aracılığı ile izin yazısı talebi Rektörlüğe ulaştırılmalıdır.
  11. Kurum dışında yapılması planlanan Araştırmalar için çalışmanın yapılacağı yer bilgisi paylaşılarak kurum izni/ön onay yazısı araştırma dosyasına eklenmelidir. (Kurum yetkilisi, Başhekimlik)
  12. Destek Bilgisi: Yapılacak araştırma bir kuruluş tarafından destekleniyor mu? (TÜBİTAK/BAP vs.) Destek bilgisi ve onaylandığına dair belge Araştırma dosyasına eklenmelidir.
  13. Tüm formların imzalı taranmış PDF hali ayrıca başvuru formunun imzasız düzenlenebilir format WORD hali etikkurul@istinye.edu.tr üzerinden paylaşılmalıdır.
  14. *Islak imzalı, güncel tarihli olmayan ve eksik evraklı başvurular dikkate alınmayacaktır.
    **Dosya teslimi 10:00/16:00 saatleri arasında yapılmalıdır.

Başvuru formunu güncel tarihli ve yapılan düzeltmelerin kırmızı ile yazılarak ıslak imzalı olacak şekilde tarafımıza teslim edilmeli.
Düzeltme Bildirim Formunda düzeltilmesi için önerilen hususlarla ilgili cevaplar form içerisinde belirtilerek ıslak imzalı tarafımıza teslim edilmeli.

Başvuru Formu

Düzeltme Bildirim Formu

 

  • İnsan Araştırmaları Etik Kurulu başvuru şartları; Yüksek lisans, Doktora Kurum içi Öğretim Üyeleri, Medical Park ve Liv Hospital Hastane grupları ÜCRETSİZDİR
  • Kurum dışı başvurular için 10,000 TL başvuru ücreti bulunmakta, ödeme yapan başvuru sahiplerinin başvuru formlarına ek olarak ödeme yapıldığına ilişkin dekontu eklemeleri gerekmektedir.
  • İBAN Bilgisi: